Ga naar inhoud
  • 0

Afbeelding in PDF verticaal gespiegeld


mdw

Vraag

Ik heb iets vreemds aan de hand. We gebruiken al eens een handtekening die opgeslagen zit in een containerveld, plaatsen deze op een layout en maken dan meestal daarvan een pdf.

We draaien de laatste release van FM17 Adv. maar we weten niet precies hoe lang dit zich al voordoet.

Als we de pdf bekijken zit de handtekening verticaal gespiegeld.

Nochtans, als je in table view naar de handtekening kijkt, dan wordt ze correct getoond. Als je de layout in preview neemt (met sample data) dan ook. Enkel op PDF loopt het fout.

Dus het lijkt dat daar iets is gewijzigd. Iemand dit ook al gemerkt?

De afbeeldingen in de container zijn vh type TIF.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo iedereen

Het heeft ff geduurd maar ik ben tot een oplossing gekomen. Het gaat fout bij TIF bestanden. Ik kwam er achter dat we een mix hadden van TIF en PNG bestanden. Waar ik eerst dacht dat ze allemaal de fout in gingen, blijkt het enkel bij TIF bestanden mis te gaan. Dus via Paint ff save as PNG gedaan en die opgeladen in de layout en klaar/opgelost.

Ter info: als je de TIF op de layout plaatst ziet ie er goed uit. Pas bij Save as PDF wordt ie gespiegeld. Dus ofwel doet FM daar iets raar in de behandeling van de TIF towards PDF ofwel kan Acrobat niet goed om met TIF...

Ik wou dit toch ff delen zodat anderen hier ook baat bij kunnen hebben.

Mvg
Mario

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...