Spring naar bijdragen
  • 0
Donamd

Relatie opbouw met 3 tabellen

Vraag

In bijlage heb ik een schematische voorstelling gegeven van 3 tabellen die ik wil gebruiken om gegevens op te halen via een relatie.

Momenteel is de relatie zo opgebouwd dat de records uit tabel Bestel Detail getoond worden die overeenkomen met het actieve record in de tabel Producten.

Dit is correct maar ik zou een bijkomend criteria, nl Werf_ID, willen invoeren waardoor enkel de records getoond worden van de tabel die voor een bepaalde werf besteld zijn.

In de tabel Bestel Detail zit echter het veld Werf_ID niet, maar wel in de tabel bestelbon.  

Hoe kan ik deze 3de tabel integreren om de juiste criteria's te bekomen voor de relatie.

Relatie.pdf

Deel dit bericht

Link naar bericht

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Kan ik het veld Werf ID als berekeningsveld toevoegen in de tabel Bestelbon Details om de waarde te bekomen uit de tabel Bestelbons ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
  • 0

Ja, dat kan, maar niet als je werfid als Foreign key wilt gebruiken, dan heb je een geïndexeerd veld nodig.

Als toegevoegd berekend (niet opgeslagen) veld kan je wel je portal filteren met bijvoorbeeld een global field met werf-id.

Dat is wat je wil, geloof ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
  • 0

Kleine correctie: strikt genomen is voor portal-filtering zelfs dat calculatie-veld niet nodig. Je kan binnen de filterdefinitie verwijzen naar het veld 'werf-id' van de bestelbon.

Deel dit bericht

Link naar bericht