Jump to content
  • 0

Aantal dagen factuur verlopen

Mayola

Question

Hallo,

Ik zou graag in een veld laten zien hoeveel dagen een factuur verlopen is.
Een berekening ahv de huidige datum minus de factuur datum. Maar krijg het niet voor elkaar.

Heeft iemand de oplossing voor mij?
Bij voorbaat hartelijk dank.

Grzt!
Mayola

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Maak een calculatieveldje, en zet er volgende formule in. Zorg ervoor dat de calculatie NIET gestockeerd wordt. Want elke dag moet die natuurlijk een ander resuiltaat geven. Standaard is elke calculatie WEL gestockeerd, dus heel belangrijk dat je deze optie vind en aanduidt.

Let (
	aantalDagenVerlopen = Get ( CurrentDate ) - ( factuur::factuurDatum + factuur::betalingstermijn ) ;
	Case (
		aantalDagenVerlopen ≤ 0 ; 0 ;
		aantalDagenVerlopen
	)
)
  • 0

Drie opmerkingen:

Het kan functioneel wenselijk zijn om na betaling vast te houden hoeveel dagen een factuur heeft opengestaan. Dan zou je deze calculatie uit moeten breiden met een veld betaaldatum.

Er valt wat te zeggen voor apart Calc.veld vervaldatum, afhankelijk van de betaaltermijn. 

Onopgeslagen calculaties zou je wellicht moeten mijden, omdat die performance zouden kunnen drukken bij grotere aantallen facturen in lijsten. Ik gebruik soms een veld ‘checkdatum’ waarin op dagelijkse basis de actuele datum wordt vastgelegd.