Ga naar inhoud
  • 0

Trigger script door datum


Dalkcons

Vraag

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
On 9/24/2019 at 11:52 AM, Dalkcons said:

Ik heb hulp nodig. Ben bezig uit te zoeken hoe een script wordt gestart door het bereiken van de 27ste dag van iedere maand. 
moet ook werken in geval na het opstarten van het programma de 27ste dag al is verstreken. 
ik kan zo niet een goede oplossing vinden in de handleidingen

Wie kan mij helpen?

 

dalk

 

Als je van FileMaker Server gebruik maakt:

- maak een script dat je elke dag ServerSide laat draaien;

- zorg ervoor dat je ergens vastlegt (bij voorkeur in een procestabel) wat de datum van de eerstvolgende run is.

Het script vergelijkt of de datum uit je 'procestabel' gepasseerd is door deze te vergelijken met get (currentdate) en als dat zo is, moet het resterende script worden uitgevoerd, en als laatste stap zet je de datum van de eerstvolgende run weer een maand vooruit.

NB je kunt het script schedule wel instellen op dagelijks of met een aantal dagen interval, maar bij mijn weten niet op een vaste dag van de maand, vandaar de procestabel.

Als de database lokaal draait (niet op een FMServer) wordt het in die zin ingewikkelder, dat je dan toch altijd een layout open moet hebben met een install OnTimer Script.  Andere oplossingen zijn dan een BAT file (Windows) of CRONTAB schedule (MacOS) je systeem van tijd tot tijd een schop geeft.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...