Jump to content
  • 0

Valuelist vullen behalve bepaalde records.

Paul Sondervan

Question

Ik loop tegen een probleem aan als ik een een dropdown menu wil vullen met gegevens waarbij bepaalde records uitgesloten worden.
In mijn FileMaker app heb ik een tabel met Apothekers.
Die tabel heeft de velden ID, ApothekerNaam, ApothekerCode en UitDienst.
Op een bepaald formulier moet als eerste een apotheker gekozen worden uit een dropdown menu.
Nu wil ik in die lijst alleen de apothekers zien die in dienst zijn (UitDienst ≠ 1)
Ik heb al diverse pogingen gedaan, via valuelists, om dat voor elkaar te krijgen.
Het wil me maar niet lukken.

Weet iemand een manier hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat alleen de apothekers die in dienst zijn in de dropdown menu lijst terecht komen?

Edited by Paul Sondervan

2 answers to this question

Recommended Posts

• 1

Als je dit probeert met een valuelist op basis van een relatie, zou het gewoon moeten lukken.

Ik ga er even vanuit dat je dat ook doet en dat "UitDienst" deel uitmaakt van de relatiedefinitie. Mijn vraag is dan: wat staat er in "UitDienst" wanneer iemand nog wél in dienst is? Als dat veld namelijk leeg is dan zal de relatie geen resultaat opleveren en blijft de valuelist ook leeg blijven.

Een 0 standaard in dat veld zetten is ook niet handig, want dan moet je de inhoud vervangen wanneer iemand uit dienst gaat. In het voorbeeldje heb ik daarom een berekening "_InDienst" toegevoegd en daarop een relatie gelegd. Misschien is dat voor jou de oplossing.

Valuelist_InDienst.fmp12