Ga naar inhoud
  • 0

Valuelist vullen behalve bepaalde records.


Paul Sondervan

Vraag

Ik loop tegen een probleem aan als ik een een dropdown menu wil vullen met gegevens waarbij bepaalde records uitgesloten worden.
In mijn FileMaker app heb ik een tabel met Apothekers.
Die tabel heeft de velden ID, ApothekerNaam, ApothekerCode en UitDienst.
Op een bepaald formulier moet als eerste een apotheker gekozen worden uit een dropdown menu.
Nu wil ik in die lijst alleen de apothekers zien die in dienst zijn (UitDienst ≠ 1)
Ik heb al diverse pogingen gedaan, via valuelists, om dat voor elkaar te krijgen.
Het wil me maar niet lukken.

Weet iemand een manier hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat alleen de apothekers die in dienst zijn in de dropdown menu lijst terecht komen?

aangepast door Paul Sondervan
Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Als je dit probeert met een valuelist op basis van een relatie, zou het gewoon moeten lukken.

Ik ga er even vanuit dat je dat ook doet en dat "UitDienst" deel uitmaakt van de relatiedefinitie. Mijn vraag is dan: wat staat er in "UitDienst" wanneer iemand nog wél in dienst is? Als dat veld namelijk leeg is dan zal de relatie geen resultaat opleveren en blijft de valuelist ook leeg blijven.

Een 0 standaard in dat veld zetten is ook niet handig, want dan moet je de inhoud vervangen wanneer iemand uit dienst gaat. In het voorbeeldje heb ik daarom een berekening "_InDienst" toegevoegd en daarop een relatie gelegd. Misschien is dat voor jou de oplossing.

Valuelist_InDienst.fmp12

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...