Ga naar inhoud
  • 0

repeterend veldnr opvragen

jw

Vraag

Geplaatst:

Als je in een repeterend veld klikt, en je aan het veld een scripttrigger hangt, kun je dan in het script opvragen welk nr van het herhalend veld je staat?

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Ik heb al iets gevonden: Get ( ActiveRepetitionNumber )

Maar als je een Format conditie wil toepassen op een herhalend veld, dan werkt dat niet.

Juist daarbij zou ik een Format conditie willen toekennen aan de hele reeks en daarin bijvoorbeeld de achtergrondkleur van het veld afhankelijk willen stellen van de inhoud van dat repeterend veld. Wie heeft er een oplossing?

• 0
Geplaatst: (aangepast)

Gebruik dan de calculatie variant van deze get-functie. Gaat prima werken. 

Maar zoals jij het stelt werkt de Self-functie waarschijnlijk ook. Schijnt een onderschat beestje te zijn. 

aangepast door Marsau
Correctie en aanvulling
  • 0
Geplaatst:

De Self functie werkt inderdaad prima: ik gebruik die bijvoorbeeld bij een maandkalender, om aan te geven of een bepaalde datum afspraken bevat, een vrije dag is enz. Je vult een repeterend veld met datumwaardes en dan is de formule voor de conditional formatting bijv. FilterValues ( DatumFormatNL ( Self ; "YYYYMMDD" ) ; kalendertabel::gKalVrijedagen_lijst ) > 0

Hierin is DatumformatNL een customfunctie die de datumwaarde omzet in een tekststring, en gKalVrijedagenlijst is een veld met een lijst datumwaarden in YYYYMMDD formaat (tekst dus). De Self-functie werkt op elke herhaling van het kalenderveld.

• 0
Geplaatst:

Mooie benadering, Hans Erik.

Als je wilt verwijzen naar andere herhalende velden is het isoleren van het herhalingsnummer met Get (NummerBerekeningHerhaling) of Get(CalculationRepetitionNumber) wel onvermijdelijk, denk.

Tevens dan erop letten dat je Extend (...) dan consequent toepast, anders wordt het niets.

• 0
Geplaatst:

Exelisys heeft ooit een kalender met een herhalend veld als basis gepubliceerd en die gebruik ik (in gewijzigde vorm) nog steeds. Niet om een agenda bij te houden maar is het heel handig om met conditional formatting van alles en nog wat op dagbasis te signaleren.

Ik wil wel een voorbeeld posten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...