Jump to content
  • 0

repeterend veldnr opvragen

jw

Question

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik heb al iets gevonden: Get ( ActiveRepetitionNumber )

Maar als je een Format conditie wil toepassen op een herhalend veld, dan werkt dat niet.

Juist daarbij zou ik een Format conditie willen toekennen aan de hele reeks en daarin bijvoorbeeld de achtergrondkleur van het veld afhankelijk willen stellen van de inhoud van dat repeterend veld. Wie heeft er een oplossing?

• 0

Gebruik dan de calculatie variant van deze get-functie. Gaat prima werken. 

Maar zoals jij het stelt werkt de Self-functie waarschijnlijk ook. Schijnt een onderschat beestje te zijn. 

Edited by Marsau
Correctie en aanvulling
  • 0

De Self functie werkt inderdaad prima: ik gebruik die bijvoorbeeld bij een maandkalender, om aan te geven of een bepaalde datum afspraken bevat, een vrije dag is enz. Je vult een repeterend veld met datumwaardes en dan is de formule voor de conditional formatting bijv. FilterValues ( DatumFormatNL ( Self ; "YYYYMMDD" ) ; kalendertabel::gKalVrijedagen_lijst ) > 0

Hierin is DatumformatNL een customfunctie die de datumwaarde omzet in een tekststring, en gKalVrijedagenlijst is een veld met een lijst datumwaarden in YYYYMMDD formaat (tekst dus). De Self-functie werkt op elke herhaling van het kalenderveld.

• 0

Mooie benadering, Hans Erik.

Als je wilt verwijzen naar andere herhalende velden is het isoleren van het herhalingsnummer met Get (NummerBerekeningHerhaling) of Get(CalculationRepetitionNumber) wel onvermijdelijk, denk.

Tevens dan erop letten dat je Extend (...) dan consequent toepast, anders wordt het niets.

• 0

Exelisys heeft ooit een kalender met een herhalend veld als basis gepubliceerd en die gebruik ik (in gewijzigde vorm) nog steeds. Niet om een agenda bij te houden maar is het heel handig om met conditional formatting van alles en nog wat op dagbasis te signaleren.

Ik wil wel een voorbeeld posten.