Ga naar inhoud
  • 0

gegevens in een vakje wijzigen enkel als voldaan is aan bepaalde voorwaarde


taigo

Vraag

hoi

 

ik heb het volgend eprobleempje

 

een record bestaat uit een aantal velden bijvoorbeeld de prijs) die kunnen gewijzigd worden door de gebruikers, maar eens als deze record vergrendeld wordt ( bijvoorbeeld omdat dit item verkocht is, door veld verkoop = 1 te zetten) ) mag de prijs niet meer gewijzigd worden, maar moet wel nog zichtbaar zijn

hoe kan ik dit verwezenlijken? ik kan het vakje onzichtbaar maken wanneer verkoop = 1, maar dan is de prijs niet meer zichtbaar, dat is niet echt wat ik zoek

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit kan op verschillende manieren. Maak bijvoorbeeld een 2e vakje waarin invoer niet is toegestaan en maak dat onzichtbaar wanneer verkoop ≠ 1. Plaats dat bovenop het andere vakje.

Ook kun je een 'onobjectenter' scripttrigger aanbrengen waarbij het script alleen een commit geeft. Wanneer je een 'onobjectmodify' trigger gebruikt kun je nog wel het veld in om de waarde te kopiëren.

aangepast door Banach
Link naar reactie
  • 0

Wat is precies de bedoeling? Als de tabel ook velden bevat die na het vergrendelen nog WEL aangepast kunnen worden, dan zou je dit inderdaad moeten oplossen zoals Banach beschrijft. Maar als het de bedoeling is dat het hele record 'read only' wordt, kun je dit beter oplossen in de privilegeset. Je geeft dan bijvoorbeeld aan in de formule voor het wijzigen van de veldinhoud: =not (verkoop). Dat betekent dat zolang het veld verkoop lkeeg is of de waarde '0' bevat, het record gewiojzigd kan worden. Zodra je de waarde verandert in '1' en je commit, gaat record op slot. 

Je kunt van slot halen door in te oggen met een gebvruiker die extra rechten heeft.

Het klinkt gecompliceerd, maar het is de beste methode die ook altijd werkt, in alle layouts en scripts.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...