Ga naar inhoud
  • 0

herstel.log interpreteren


Gem

Vraag

Hallo

Eens een consistentiecontrole laten uitvoeren met als resultaat "geen ongeldige blokken". Dus ik dacht dat er niets aan de hand was maar omdat Claris geregeld crasht heb ik een update gedaan naar de recentste versie en een herstelprocedure gedaan voor mijn bestand. Ik kreeg nadien onderstaand: 

Citaat

WAARSCHUWING: er zijn problemen vastgesteld bij het herstellen van de database. Gebruik voortaan NIET het herstelde bestand. Kopieer alleen het recentste werk eruit naar een back-upexemplaar van het originele bestand.
Bestandsblokken: 114216 blok(ken) gescand en opnieuw opgebouwd, 0 ongeldig(e) gegevensblok(ken) weggelaten.
Schema: velden en tabellen gescand. Er zijn enkele problemen gevonden...
 velden gemaakt voor overeenkomst met recordgegevens: 0
 veldwaarden verwijderd vanwege ongeldige ID of herhaling: 0
 records verwijderd vanwege ongeldige ID: 0
 Structuur: gescand; 35 item(s) gewijzigd
Bestandsgrootte na herstel is 467529728 bytes
*** Herstel naar 'V01 Hersteld.fmp12' is voltooid

Blijkbaar zitten de fouten dan in de structuur / layouts? 

  Bezig met herstellen: lay-out 'POPUP- List emails' (107)
  8487      Tabelweergave is opnieuw ingesteld
  8476        Dit item is gewijzigd

en zo zijn er enkele tientallen...

 

Zou dit bestand veilig zijn om verder te gebruiken? Hoe interpreteer je deze structuurfouten en wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Bedankt alvast.

 

 

 

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In het verleden was het nooit veilig om een dergelijk hersteld bestand te gebruiken. Altijd is geadviseerd om het zo herstelde bestand alleen nog maar te gebruiken om de data uit te exporteren en die in te lezen in een eerdere versie van het bestand dat nog wel in orde was.

Ik meen dat dit vanaf deze versie 19 (of al eerder) niet langer het dwingende advies is. Je zou het zo herstelde bestand nog veilig kunnen gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dit ook en merk trouwens geen verschil of ontbrekende data. 

Wat zijn die structuurfouten?  Zou dit iets te maken hebben met de stijlen van de layouts?  Ik denk dan aan layoutobjecten die een bepaalde stijl toegewezen kregen en waarvan die stijl nadien verwijderd werd waardoor die layoutobjecten hun stijl verliezen. Anders zou ik het niet weten hoe ik aan die structuurfouten kom.

Zou wel goed zijn om de oorzaak te kennen zodoende dergelijke fouten vermeden kunnen worden.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...