Ari Posted October 1, 2021 Share Posted October 1, 2021 Ik zoek een SQL statement die een deelverzameling uit een lijst weglaat. Eigenlijk het omgekeerde van de Filter Values functie. Bijvoorbeeld, Lijst1: A,B,C,D,E,F,G Lijst2: C,D Resultaat: A,B,E,F,G Er zijn custom functions, of een While functie die dit doen maar die lopen vast bij een groot aantal records. Mijn huidige alternatief is om ze er met een loop script uit te filteren. Zijn er mogelijkheden met SQL? Quote Link to comment
0 Peter Kraaijeveld Posted October 2, 2021 Share Posted October 2, 2021 select letter from Lijst1 where letter not in ( 'C', 'D') Quote Link to comment
0 Peter Kraaijeveld Posted October 2, 2021 Share Posted October 2, 2021 select letter from Lijst1 where letter not in ( select letter from Lijst2 ') Quote Link to comment
0 Ari Posted October 2, 2021 Author Share Posted October 2, 2021 Aha soort van nesting dus. Maar ben pas overtuigd als je een werkend voorbeeld laat zien 😀 Quote Link to comment
0 Marsau Posted October 2, 2021 Share Posted October 2, 2021 Mooie benadering, Peter! Ari: Probeer het gewoon in de dataviewer. overigens: is er echt geen FileMaker native oplossing mogelijk? Het is de omkering van Filtervalues. Ik gebruik daar doorgaans een CF voor. Geen performance issues ervaren. Quote Link to comment
Question
Ari
Ik zoek een SQL statement die een deelverzameling uit een lijst weglaat. Eigenlijk het omgekeerde van de Filter Values functie.
Bijvoorbeeld, Lijst1: A,B,C,D,E,F,G Lijst2: C,D Resultaat: A,B,E,F,G
Er zijn custom functions, of een While functie die dit doen maar die lopen vast bij een groot aantal records. Mijn huidige alternatief is om ze er met een loop script uit te filteren.
Zijn er mogelijkheden met SQL?
4 answers to this question
Recommended Posts