Ga naar inhoud
  • 0

Expired maintenance Windows


bigbadwolf

Vraag

Ik probeer op een Windows machine een nieuwe FileMaker Pro client te installeren met een nieuw (wel geldig) licentiecertificaat nadat ik de melding kreeg dat ik de geïnstalleerde versie niet kon gebruiken vanwege verlopen maintenance (wat me verbaast, omdat volgens mij de maintenance wel degelijk geldig was, maar dat is een ander probleem).

Helaas zijn ze bij FileMaker niet zo bij de hand dat je gewoon een ander certificaat kunt laden… dus moet het via de ingewikkelde manier. Alleen jammer dat dat ook niet vlekkeloos verloopt.

Heb FileMaker eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd met het juiste certificaat, maar hij blijft zeuren dat het certificaat niet geldig is (terwijl ik het net gedownload heb en zeker weet dat het geldig is).

Spijtig genoeg is er op de Claris site niets (in ieder geval niet snel) iets te vinden hoe ik de kennelijk bewaarde bestanden van de Windows machine kan afgooien (heb wel de macOS tegenhanger gevonden, maar dat helpt met weinig).

Iemand misschien een linkje naar waar het wel beschreven is… of iemand die me kan vertellen welke bestanden ik waar moet wissen om het voor elkaar te krijgen?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
1 hour ago, MonkeybreadSoftware said:

Helaas wordt het oude certificaat vaak niet verwijderd wanneer de installatie ongedaan wordt gemaakt.

Dat zou nog tot daar aan toe zijn als hij dan in ieder geval bij een herinstallatie het oude certificaat door het nieuwe vervangt. Maar als dat niet gebeurd is het helaas zoeken naar een oplossing (ook al ligt hij voor de hand, ik ben geen veelvuldige Windowsgebruiker, en ik heb ook een hekel aan verborgen mappen).

Maar dank… het is opgelost.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...