gekopmac Posted July 5, 2022 Share Posted July 5, 2022 Beste allemaal, Ik ben al sinds 2006 bezig met het indexeren van een begraafplaats en kom er komt nu en bijna het eind in zicht. ik een database met alle gegevens het gaat om een boekje te maken van de bewoners van de begraafplaats. de velden waar het om gaat zijn naam en grafnummer. de uitdraai die ik zoek is een lijst met namen met daar achter het graf nummer. Als er meerdere achternamen zijn dan een lijst met een achternaam en diverse gafnummer voorbeeld: graf A0001….….….…Jansen graf C0021.….….…..Jansen graf Q0030.….….….Klaasens lijst zou dan moeten worden Jansen.…....A0001 C0021 Klaasens.….Q0030 Mooier zou zijn: Jansen.…...A001, C0021, etc klaasens....Q0030 M.A.W als er meerde families zijn met dezelfde naam, dan naam 1 keer vermelden met de grafnummers waar deze familie liggen. ben al bezig geweest met resume velden maar dat niet helemaal goed van daar de vraag hoe zou dat moeten en kunnen Hoopvol voor een oplossing. Met vriendelijke groet, Henk de Sain Quote Link to comment
0 Banach Posted July 5, 2022 Share Posted July 5, 2022 Beste Henk, Dit is goed op te lossen met een extra veld dat gevuld wordt door een ExecueSQL en een sortering op naam. Ik heb e.e.a. voor je in een voorbeeldbestandje gemaakt. Groet, Harley graven.fmp12 Quote Link to comment
0 Infomatics Posted July 5, 2022 Share Posted July 5, 2022 Of zo iets: graven.fmp12 Quote Link to comment
Question
gekopmac
Beste allemaal,
Ik ben al sinds 2006 bezig met het indexeren van een begraafplaats en kom er komt nu en bijna het eind in zicht.
ik een database met alle gegevens het gaat om een boekje te maken van de bewoners van de begraafplaats.
de velden waar het om gaat zijn naam en grafnummer. de uitdraai die ik zoek is een lijst met namen met daar achter het graf nummer.
Als er meerdere achternamen zijn dan een lijst met een achternaam en diverse gafnummer
voorbeeld:
graf A0001….….….…Jansen
graf C0021.….….…..Jansen
graf Q0030.….….….Klaasens
lijst zou dan moeten worden
Jansen.…....A0001
C0021
Klaasens.….Q0030
Mooier zou zijn:
Jansen.…...A001, C0021, etc
klaasens....Q0030
M.A.W als er meerde families zijn met dezelfde naam, dan naam 1 keer vermelden met de grafnummers waar deze familie liggen.
ben al bezig geweest met resume velden maar dat niet helemaal goed van daar de vraag hoe zou dat moeten en kunnen
Hoopvol voor een oplossing.
Met vriendelijke groet,
Henk de Sain
2 answers to this question
Recommended Posts