Jump to content
  • 0

Veldinhoud kopieren naar klembord

UitZwolle

Question

Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier en nog nieuw met filemaker.

Ik wil graag een bepaalde veldinhoud kopiëren en deze veldinhoud moet op het klembord worden geplaatst, zodat ik deze kan gebruiken voor een ander programma.
In dit geval gaat het om een postcode.

Echter met de enkel stap  Kopiëren [Selecteren; <tabel::veld>] kopieert deze wel de veldinhoud maar het eerste record en niet van het record waar ik op dat moment in sta.

Misschien is het antwoord te simpel maar sorry ben echt nieuw met Filemaker 

postcode-2.PNG

postcode.PNG

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
13 hours ago, hiker said:

Het tweede deel van de knopactie gaat niet goed, daar benoem je het doelveld, niet het veld dat gekopieerd moet worden, maar het veld waar de gekopieerde waarde heen moet.

Hier ben ik het niet mee eens.

Je moet m.i. wel degelijk het te kopiëren veld opgeven. Doe je dat niet dan worden alle invulbare velden die op de layout staan op het klembord geplaatst.

De kopieerstap werkt echter niet wanneer het veld niet invulbaar is, niet "open" is. Je krijgt dan ook een foutmelding (102, field is missing) in de debugger. Ook de optie "selecteren" moet aangevinkt staan omdat anders alleen dat gedeelte van het veld dat je geselecteerd hebt wordt overgenomen. Doorgaans zal je niets hebben geselecteerd en dus wordt dan het klembord leeggemaakt.

Deze scriptstap, samen met clear, cut en paste, stammen nog uit het heel vroege begin van FileMaker (FM 2) en zijn vanwege de compatibilteit altijd blijven bestaan mét de hierboven aangegeven restricties.

@UitZwolle Is het postcodeveld op de getoonde layout invulbaar?

Edited by Banach
  • 0
5 minuten geleden, Banach zei: