Rob532 Posted February 12, 2023 Share Posted February 12, 2023 In een app heb ik een tabel met layouts gemaakt. Deze tabel via een g_one veld gekoppeld met de belangrijkste tabel. In de layout tabel liggen de teksten vast6 die in de layout moeten komen. Nu wil ik een knop gebruiken in de hoofdtabel en een nieuw venster (card) openen. Nu zoek ik een manier om te verwijzen naar het ID van de layouttabel, zodat de juiste layout wordt gebruikt in de card. Kan dit of is het wishfull thinking? De handleiding geeft voor mij in ieder geval geen duidelijkheid en ook op jet internet kon ik niet vinden dat werkt. Weet iemand van jullie een oplossing? Alvast bedankt Rob Quote Link to comment
0 Banach Posted February 13, 2023 Share Posted February 13, 2023 Is het een idee om de gewenste ID mee te geven als scriptparameter wanneer je op de knop klikt? Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted February 13, 2023 Share Posted February 13, 2023 9 hours ago, Rob532 said: ID van de layouttabel Je kunt het ID van een lay-out niet gebruiken om het aan te spreken. Opties zijn lay-outnummer of lay-outnaam. Je kunt wel aan de hand van een ID de naam van de lay-out weer opvragen (waarbij je er dan weer 100% zeker van moet zijn dat de namen uniek zijn). Het gebruik van een lay-outnummer is niet aan te bevelen. Dit ligt namelijk niet vast. Zodra je gaat schuiven in de lay-outs gaat het mis. Quote Link to comment
0 Rob532 Posted February 13, 2023 Author Share Posted February 13, 2023 Als dat de oplossing is lijkt het me geweldig....... alleen ik ben niet gewend om met scriptparameters te werken. Heb me wat ingelezen en heb veel variaties geprobeerd, maar moet concluderen dat ik nog veel te leren heb. In het script NieuwVenster1: Nieuw Venster [Stijl: Kaart; Naam 1 ; Met Layout: Het(ScriptParameter) hoogte.....ed Op de button: Nieuw Venster1 Optionele Scriptparameter: Get(LayoutTabelNaam) = T0001__Bevestiging_Layouts::__ID_Bevestigin_Layouts=2 Maar dat werkt niet. De layout die wordt geopend is __ID_Bevestigin_Layouts 1 Wat doe ik niet juist? Alvast bedankt Quote Link to comment
0 bigbadwolf Posted February 13, 2023 Share Posted February 13, 2023 Is lastig beoordelen zo… maar wat je het beste kun doen is je parameters ‘benoemen’. Bijvoorbeeld: JSONSetElement ( "" ; [ "layout" ; "NAME of ID" ; 1 ] ) // 13-02-2023 In het ‘ontvangende’ script zet je deze dan om naar parameters: Set Variable [ $scriptparam ; Value: Get ( ScriptParameter ) ] Vervolgens kun je dan waar nodig de parameter opvragen uit de variabele De vraag is even hoe je weet naar welke lay-out je wilt? Uiteindelijk zul je via Go to layout naar de juiste lay-out moeten gaan. Go to Layout [ JSONGetElement ( $scriptparam ; "layout" ) ; Animation: None ] Zo ongeveer… Quote Link to comment
Question
Rob532
In een app heb ik een tabel met layouts gemaakt. Deze tabel via een g_one veld gekoppeld met de belangrijkste tabel.
In de layout tabel liggen de teksten vast6 die in de layout moeten komen.
Nu wil ik een knop gebruiken in de hoofdtabel en een nieuw venster (card) openen.
Nu zoek ik een manier om te verwijzen naar het ID van de layouttabel, zodat de juiste layout wordt gebruikt in de card.
Kan dit of is het wishfull thinking?
De handleiding geeft voor mij in ieder geval geen duidelijkheid en ook op jet internet kon ik niet vinden dat werkt.
Weet iemand van jullie een oplossing?
Alvast bedankt
Rob
4 answers to this question
Recommended Posts