Ga naar inhoud
  • 0

Onduidelijkheid met MySQL Connector / ODBC


Donamd

Vraag

Ik heb al jaren een MySQL Connector / ODBC in gebruik om gegevens in te lezen van een MySQL database van onze website ( ik noem deze DB-A ).

Door interne  wijzigingen heb ik een volledige backup gemaakt van deze database ( genoemd DB-B ).

De MySQL Connector is jaren geleden opgemaakt voor een connectie met DB-A.  Ik heb deze MySQL Connector opgeroepen en de instellingen gewijzigd door te verwijzen naar DB-B.  De test was hiervan in orde.  Nadat ik deze wijziging had aangebracht, FM Server afgesloten en de volledige Server computer opnieuw opgestart bleek in Filemaker nog steeds de MySQL Connector verwijzen naar DB-A.  Dit kon ik zien aan de hand van de gegevens die ingelezen werden.

Na het opnieuw openen van de tabellen en het opnieuw toekennen van de Externe Gegevensbron zag ik de juiste gegevens verschijnen.

Is dit normaal of wat is de beste procedure hiervoor ?

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat ik in jouw verhaal niet zie is of je met ODBC data importeert of dat je ESS (External Sql Source) gebruikt. Er is ook een groot verschil tussen Windows en MacOS: op MacOS heb je de ActualTech ODBC-drivers altijd nodig en op Windows alleen wanneer je gebruik maakt van ESS.

In de beschrijving die je geeft, lijkt jouw werkvolgorde niet helemaal de meest veilige. Ik zou altijd starten met FMServer af te sluiten en daarna de DSN (Data Source Name, is wat jij noemt connectie) aan te passen en vervolgens FMServer weer starten.

Indien de login-/password-combinatie op de nieuwe mysql-database identiek is aan de oude, dan zou je hierna niks moeten hoeven aan te passen.

Dit wordt anders wanneer er tabel- en/of kolomnamen zijn gewijzigd of als de credentials zijn aangepast. Ook indien je een nieuwe DSN naast de oude zou maken, dan gaat het niet vanzelf weer werken. Je zal in al die gevallen in FileMaker de externe data-source moeten bewerken.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...