Ga naar inhoud
  • 0

Right functie : Hoe tekst na : te 'knippen'?


Gustav

Vraag

Hallo,

Ik heb een veld met de volgende inhoud

nummer | tekst1 : tekst2 : tekst 3

Nu wil ik ik graag tekst 3 in een ander veld plaatsen. Maar deze tekst kan 1 woord zijn en soms meerdere met spaties. 

Dus bijvoorbeeld

tekst 3 vlees

tekst 3 vlees en vis

Nu probeer ik met de Right functies wat te bereiken, maar het lukt met niet.

Is er een manier om een functie te schrijven dat de tekst wordt weergegeven na de laatste : (dus dat ook de variant "vlees en vis" wordt berekend).

Dank voor het meedenken.

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vervang  de | en : door returns met de substitute functie: Substitute (<jouwveld>; ["|"; ":"]; "∏")

Gebruik op het resultaat RightValues functie: RightValues (<veld>; 1)

OF gecombineerd:

RightValues (Substitute (<jouwveld>; ["|"; ":"]; "∏"); 1)

Door ook de | te vervangen kun je met MiddleValues (<veld>; 2) ook tekst 1 makkelijk uitfilteren. Wanneer dat niet nodig is kun je die substitutie achterwege laten.

aangepast door Banach
Link naar reactie
  • 0

Dank. Kon de 'pi' al niet thuisbrengen.

Maar nu krijg ik deze terugmelding "Het gebruik van lijsten is niet toegestaan in deze berekening".

Wat zou ik verkeerd doen?

En dan nog even een vraag: Als ik tekst 3 wil vangen (al dan niet "vlees",  maar soms "vlees en vis") moet ik dan niet RightWords gebruiken ipv RightValues?

Link naar reactie
  • 0

Wat ik nu het lastige vind, is dat tekst3 soms 1 woord is en soms meerdere woorden.

Als ik RightWords gebruik moet ik een waarde invoeren van het aantal woorden. En dat is dus niet een vaststaand gegeven.

Het kan dus "vlees" zijn, maar ook "vlees en" maar ook "vlees en vis" zijn.

Het enige wat een vast gegeven is, dat tekst 3 na de 2e keer : weergegeven wordt  ( nummer | tekst1 : tekst2 : tekst 3)

Is de oplossing dat er een LIST wordt aangemaakt, en het 3e item wordt gebruikt? ( en dit item kan dus 1 woord, maar ook 2 of meerdere woorden zijn)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...