Ga naar inhoud
  • 0

Layout sjabloon - redactie vanuit 1 plek


Gustav

Vraag

Hoe maak ik een layout als sjabloon voor de gehele database, zodat ik maar op een plek redactiewerk hoef te doen?

Bedoeling is om dit sjabloon op meerdere plekken te gebruiken, met een andere body/hoofdgedeelte.

Dit met name voor navigatiepagina's. Stel dat ik in de komende tijd toch wat andere knoppen in de navigatiebalk wil veranderen etc. Ik heb tot nu toe dit telkens handmatig zitten veranderen, maar volgens mij moet dit handiger kunnen.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
14 minutes ago, Gustav said:

Dit met name voor navigatiepagina's. Stel dat ik in de komende tijd toch wat andere knoppen in de navigatiebalk wil veranderen etc. Ik heb tot nu toe dit telkens handmatig zitten veranderen, maar volgens mij moet dit handiger kunnen.

Je kunt proberen het op te lossen met een knoppenbalk waar je de labels via een variabele benoemd, en achter de knoppen een centraal script zet wat de verdere navigatie regelt. Veel meer is er helaas niet mogelijk. Tenzij je bedreven bent in het schrijven van JavaScript. Dan kun je nog wel wat doen met WebViewers.

Maar het blijft behelpen, en dit staat als heel lang op het wensenlijstje van waarschijnlijk 100% van de ontwikkelaars…

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...