Peter Wagemans Posted April 27, 2023 Share Posted April 27, 2023 Het is echt niet meer grappig. We krijgen nu al een paar jaar gebakken lucht geserveerd. Ik denk dat er bij Claris een paar koppen moeten rollen, terug met 2 voetjes op de grond en niet de kip met de gouden eieren proberen te slachten. Ben ik boos op en mateloos geïrriteerd door Claris? Reken maar. Quote Link to comment
menno Posted April 27, 2023 Share Posted April 27, 2023 jaaaaaa, 'freemium' , wat een term. Het idee is op zich prima: laat mensen die FMP willen leren kennen aan de slag gaan met een gratis, stand-alone, single-user versie van FMP spelen. De developers-base begint nu toch wel erg te vergrijzen. Verse aanwas van jonge ontwikkelaars blijft al veel te lang uit. Ik zie al 30 jaar dezelfde ontwikkelaars bij klanten en op meetings. Andere bedrijven stellen al tientallen jaren hun software (bijna) gratis beschikbaar aan scholieren, studenten en privé-personen. Zodra ze er geld mee willen verdienen, moeten ze een faire prijs gaan betalen. Autodesk, Microsoft, Adobe, om er een paar te noemen en op hun platforms is er continue aanwas van jongere gebruikers/programmeurs. Nu heeft Claris al een hele tijd geleden 'freemium' bedacht en aan ons beloofd, maar het is er nog steeds niet... Quote Link to comment
andries Posted May 26, 2023 Share Posted May 26, 2023 (edited) ik ben ook freemium Edited May 26, 2023 by andries 1 april is al voorbij Quote Link to comment
Recommended Posts