Ga naar inhoud
  • 0

Keuzelijst met uitgefilterde waarden.


jhvdberg

Vraag

Hallo FileMaker goeroes,

 

Ik heb veel informatie gevonden over keuzelijsten maar niet waar ik eigenlijk naar op zoek ben, of ik heb naar de verkeerde opties gekeken 😳.
Het gaat om het volgende:

Ik heb een tabel "Personen" met namen.
Ik heb een layout met 2 herhalende velden:
Veld 1 is een keuzelijst die gebruik maakt van de namen uit de tabel "Personen".
Veld 2 is een keuzelijst die (ook) gebruik maakt van de namen uit de tabel "Personen", maar..., hierbij zou ik willen dat de naam die ik in veld 1 heb gekozen, niet meer zichtbaar is in de lijst die in veld 2 wordt getoond.

Ik ben bezig met een rapportage document, de namen worden dan gebruikt om aan te geven wie de dienst hebben overgenomen en hebben overgedragen.

In het bijgevoegde bestandje, heb ik bovenstaande voorbeeld opgezet, maar dan op 2 wijzen.

  • 1x met een "single" veld voor de namen.
    De bedoeling is dus dat de naam die onder Naam 1 gekozen is, niet getoond wordt in de lijst onder Naam 2.
     
  • 1x met een "herhalend" veld voor de namen (dit heeft mijn voorkeur omdat er per dienst meerdere personen tegelijk op dienst komen).
    De bedoeling is dus dat de namen die onder Naam 3 gekozen zijn, niet getoond worden in de lijst onder Naam 4.

Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is.

 

Alvast dank voor de hulp.

Keuzelijst.fmp12

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De oplossing bestaat ruwweg uit 2 delen:

  1. Virtuele Magische Keuzelijsten (zie: https://www.filemakertips.nl/virtual-magic-valuelists/ maar dan ipv de sql simpel de filemaker-native functie ValueListItems() gebruikt)
  2. Een vereenvoudigde custom functie waarmee de reeds gebruikte waarde(n) wegfilterd uit je keuzelijst (zie: https://www.filemakertips.nl/listlogic/ ik heb daaruit alleen het not-gedeelte gebruikt)

Het is in eerste instantie misschien even puzzelen, maar als je het eenmaal begrijpt, heb je deze oplossing in 20 minuten in om het even welke oplossing geïntegreerd :-) 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...