Ga naar inhoud
  • 0

Een juiste bestandpadformulering bij aanmaak van een pdf


VWin

Vraag

Hallo, 

in de script in bijlage ( snap 750) kan men zowel de scriptformulering zien als de omschrijving van het doel waar het aangemaakte pdf-bestand zal (snap 748) of zou moeten terecht komen.

De twee bestemmingen staan hier  voor deze uitleg/vraag) weliswaar te samen opgemaakt maar in realiteit staat er in de lijst telkens slechts één regel.

Resultaat: bij gebruik van de omschrijving $$pdfexport bekom ik inderdaad heel vlotjes een pdfbestand (snap748 als voorbeeld) in de map waar de fmp-file van de script zich bevindt.

So far so good..

Indien echter de zelfde script  (waarbij ik me voor de syntax baseerde op de voorbeelden...) laat lopen met ENKEL de tweede lijn  (filewin.. enz) bekom ik enkel in de beoogde map "mapXXX" een nietszeggend bestand "file" van 0 K...

Snap750.jpg

Snap748.jpg

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ok .. Had het ondertussen ook al ontdekt ... (trial and error) 

Het gekke is dat deze prefix "file:" blijkbaar vanuit vroegere versies ( ouder dan fmp 19)  is meegekomen en in andere scripts zonder problemen het daar gevraagde pdf-bestand creëert voor zover het enkel in de  map van het uitvoerende fmpbestand hoeft terecht te komen.

Eigenaardig ...

Bedankt voor je antwoord.

Link naar reactie
  • 0

Niet zo heel gek dat het verwarrend is.

FileMaker heeft in het verleden de wonderlijke keuze gemaakt dat je als ontwikkelaar moet bepalen op welk platform je werkt… dus als je een oude(re) database hebt moest je vroeger de prefix filewin/filemac/etc. gebruiken. Dit heb ik eerlijk gezegd nooit begrepen en het is in mijn ogen dan ook één van de meest idiote verzinsels binnen FileMaker. Ze weten immers op welk platform je zit, dus waarom met jij als ontwikkelaar bedenken wat de prefix moet zijn… met alle mogelijk problemen die eruit voorkomen als je dat per ongeluk verkeerd doet…

Gelukkig is dat tegenwoordig niet meer nodig… maar dat maakt de frustatie niet minder… ;o)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...