Ga naar inhoud
  • 0

Opslaan met factuurnummer en naam leverancier


Gerard Exis

Vraag

Goede dag,

ik wil graag een layout met gegevens opslaan als PDF, echter automatisch als bestandsnaam de naam van de leverancier en het factuurnummer, deze staan in het layout. Nu doe ik het bestandsnaam iedere keer handmatig aanmaken, maar dat moet toch ook automatisch kunnen ? Wie kan mij op weg helpen ? 
 

alvast hartelijke dank.

 

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De vraag is hoe je de PDF opslaat? Dat is uit je vraag niet duidelijk.

Je kunt in een script een bestandsnaam (en locatie) in een variabele opslaan/berekenen. Deze kun je dan gebruiken om de PDF op te slaan, maar dan moet je het wel doen via een script en zonder dialoog.

Wil je dan niet dan zou je de naam kunnen samenstellen, in een (globaal) veld zetten, inhoud van het veld kopiëren naar het klembord en dan heb je het voor het gebruiken.

Maar dan hebben we iets meer info nodig dan je nu geeft.

Link naar reactie
  • 0

Print Setup [ With dialog: Off Off ]

Set Variable [ $path ; Value: Get(DesktopPath) & FACTUUR::bedrijfsnaam & "_" & FACTUUR::factuurnummer & ".pdf"  ]

Save Records as PDF [ Restore ; With dialog: Off Off ; “$path” “$path” ; Current record ; Create folders: Off Off ]

 

zoiets?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...