Jump to content
  • 0

script dupliceert enkel eerste record

Simonksi

Question

Posted

Dag allemaal, ik ben net begonnen met kennismaken met Filemaker.
Ik heb een database met Werkopdrachten in relatie met een database Klanten.
De bedoeling is om na het drukken op een knop bij een klant dat van die klant alle bijhorende werkopdrachten gedupliceerd worden.
Ik probeerde  bijgevoegde scripts maar slaagde er enkel in om het eerste record van die klant te dupliceren. 
Kan iemand mij in de juiste richting duwen aub? Met vriendelijke groeten, Simonski.

Knipsel.PNG

Knipsel1.PNG

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Zo te zien is je duplicaat na de actie het laatste record… en aangezien je ‘exit after last’ gebruikt is hij aan het einde gekomen van zijn actie.

Je kunt het op meerdere manieren oplossen. De keuze die je gemaakt hebt is niet de meest voor de hand liggende (dupliceren van meerdere records blijft altijd op eieren lopen – je zit altijd met het actuele record wat het duplicaat is).

Wat je zou kunnen doen is naar de gereleateerde records (zoals je in het tweede deel doet) gaan en die in een loopje bewaren. Daarna maak je nieuwe records aan door de opgebouwde data te verwerken. Zo weet je zeker dat je niet met navigatieproblemen van gedupliceerde records te maken krijgt.

Na het aanmaken ga je weer terug naar de klantkaart.

• 0
Posted

Nog een optie:

$Werkopdrachten < vul met geselecteerde klant werkopdrachtwaarden
$count = getvaluecount($werkopdrachten)
$counter = 1
Loop
$zoek  = getvalue($werkopdrachten ; $counter)
Zoekopdracht uitvoeren ($zoek)
.... je dupliceer actie....
$counter = $counter + 1
exit loop if $counter > $count
End Loop

Hierboven doe je een search per werkopdracht ID... weet je zeker dat het goed gaat.. is alleen tragen bij veel records.