Ga naar inhoud
  • 0

In layout werken erg traag

izci

Vraag

Geplaatst:

Wanneer ik in de layout scherm zit om een en ander aan te maken of te veranderen is het werken erin erg traag. 
Voorbeeld het aanklikken van iets ermee gaan schuiven. Het duurt een paar seconde voordat je het kan verschuiven. Bij het verschuiven hapert het ook.
Ik had dit ook met Filemaker Pro 19 en nu ook met Filemaker 2024.
Ik werk op een Intel(R) Xeon(R) Silver 4114 CPU @ 2.20GH met 64 GB 2133MHz geheugen en een NVIDIA Quadro P4000 videokaart en een m2 SSD hardeschuif. 

Zou het te kunnen maken hebben met bepaalde instellingen?

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Zeker niet.

Ik zou het eerder zoeken in het database bestand of gebruikte thema. Staan er heel veel objecten op de layout? Staan er grote achtergrondplaatjes op of anderszins plaatjes of icoontjes die los veel MB's in beslag nemen? Heb je het probleem ook in een nieuw aangemaakt bestand? Gebruik je een custom thema? Probeer eens een ander thema.

Is dat het allemaal niet dan zou ik eens kijken naar de processen op je computer. Zijn er processen welke veel processortijd nemen of uitzonderlijk veel geheugen gebruiken?

• 0
Geplaatst:

Zelfs bij een nieuw database is dit het geval 😔. Bij andere software is dit niet het geval, zowel bij 3D cad en tekensoftware ook niet.

• 0
Geplaatst:

Staat je database op een server, of lokaal?
Helaas is het vergelijk met andere software meestal geen goed uitgangspunt. Terechte vraag van Banach is of je wel op 64 bit werkt.
Instellingen zullen hier niet het probleem zijn. Ik werk zelf op op macOS en eerlijk gezegd de enige keer dat ik FileMaker (echt) traag vind is als ik een keer op een Windows machine moet werken…

• 0
Geplaatst:

Daarben ik weer. Inmiddels heb ik naar Windows 11 pro geupdate. Helaas is het nog steeds traag. Ook locaal is het traag. Ik maak niet gebruik van plug-ins.

• 0
Geplaatst: (aangepast)

Probleem is gevonden na een paar maanden. Ik had 4K schermen gekocht met 140 Hz. Ik had het op 120 Hz staan. Op 140 Hz werkt het nu goed.

aangepast door izci
  • 0
Geplaatst: (aangepast)

Aha. Net een hele analyste gepost. Niet meer nodig. Wie had gedacht dat het aan de verversingssnelheid van de monitor zou liggen!

Mooi dat dit is opgelost en bedankt voor de feedback.

aangepast door Banach

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...