Jump to content
  • 0

In layout werken erg traag

izci

Question

Posted

Wanneer ik in de layout scherm zit om een en ander aan te maken of te veranderen is het werken erin erg traag. 
Voorbeeld het aanklikken van iets ermee gaan schuiven. Het duurt een paar seconde voordat je het kan verschuiven. Bij het verschuiven hapert het ook.
Ik had dit ook met Filemaker Pro 19 en nu ook met Filemaker 2024.
Ik werk op een Intel(R) Xeon(R) Silver 4114 CPU @ 2.20GH met 64 GB 2133MHz geheugen en een NVIDIA Quadro P4000 videokaart en een m2 SSD hardeschuif. 

Zou het te kunnen maken hebben met bepaalde instellingen?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Zeker niet.

Ik zou het eerder zoeken in het database bestand of gebruikte thema. Staan er heel veel objecten op de layout? Staan er grote achtergrondplaatjes op of anderszins plaatjes of icoontjes die los veel MB's in beslag nemen? Heb je het probleem ook in een nieuw aangemaakt bestand? Gebruik je een custom thema? Probeer eens een ander thema.

Is dat het allemaal niet dan zou ik eens kijken naar de processen op je computer. Zijn er processen welke veel processortijd nemen of uitzonderlijk veel geheugen gebruiken?

• 0
Posted

Zelfs bij een nieuw database is dit het geval 😔. Bij andere software is dit niet het geval, zowel bij 3D cad en tekensoftware ook niet.

• 0
Posted

Staat je database op een server, of lokaal?
Helaas is het vergelijk met andere software meestal geen goed uitgangspunt. Terechte vraag van Banach is of je wel op 64 bit werkt.
Instellingen zullen hier niet het probleem zijn. Ik werk zelf op op macOS en eerlijk gezegd de enige keer dat ik FileMaker (echt) traag vind is als ik een keer op een Windows machine moet werken…

• 0
Posted

Het is een 64 bits.

Database staat op een server.

Wanneer ik in de layout modus zit, is het traag.  De rest is snel