rmw Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Is het mogelijk om FM de cd-lade te laten openen? Mac en Win rmw Quote Link to comment
0 JeanWM Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Via het aanroepen van een Vbscriptje moet dat wel te doen zijn. In mijn stoffig archief iets gevonden, nooit de tijd genomen om het te testen/uit te proberen: Declarations : Private Declare Function mciSendString Lib "winmm.dll" Alias "mciSendStringA" (ByVal lpstrCommand As String, ByVal lpstrReturnString As String, ByVal uReturnLength As Long, ByVal hwndCallback As Long) As Long 'add 2 command button 'Command for closing CD tray Private Sub Command1_Click() Dim lRet As Long lRet = mciSendString("set cdaudio door closed", returnstring, 127, 0) Form1.Caption = "CD Tray Closed" End Sub 'Command for opening CD tray Private Sub Command2_Click() Dim lRet As Long lRet = mciSendString("set cdaudio door open", returnstring, 127, 0) Form1.Caption = "CD Tray Opened" End Sub 'Cheak Private Sub Form_Load() If lRet = mciSendString("set cdaudio door closed", returnstring, 127, 0) Then Form1.Caption = "CD Tray Closed" ElseIf lRet = mciSendString("set cdaudio door Open", returnstring, 127, 0) Then Form1.Caption = "CD Tray Open" End If End Sub Schiet dus niet op mij indien het niet zou werken, ben geen VB held..... Quote Link to comment
0 DTPerry Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Er is een gratis Shell plugin waarmee je rechtstreeks commando's naar het OS kunt geven. voor zoal mac als win. downloaden op http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=2322&start=15 gebruik dan de comando's: drutil tray close drutil tray open of type: 'man drutil' in de terminal om de optie's te bekijken je kunt ook in een applescript een shell commando geven. Quote Link to comment
0 AvD Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 We zijn dus echt straffe gasten! Quote Link to comment
0 rmw Posted March 25, 2005 Author Share Posted March 25, 2005 (edited) Dank voor de tips. @AvD: om niet elk probleem als een spijker te behandelen, zoek ik graag naar ander gereedschap dan een hamer. rmw Edited March 26, 2005 by Guest Quote Link to comment
0 Peter Wagemans Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Bij een klant heb ik een tijdje geleden volgende commando's gebruikt in one-liner scripts: External( "shell-Execute" ; "drutil eject -drive atapi" ) en External( "shell-Execute" ; "drutil eject -drive firewire" ) De ene instructie eject de interne CD tray, en de andere de externe DVD schrijver. Kleine spulletjes, maar de klant vond het heel cool. Quote Link to comment
0 AvD Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Het WZSG-debat dateert uit de periode van de zes en was geïnspireerd op een aantal reflecties van de grote Ilyse Kazar. Maar ondertussen is er heel wat veranderd en ik vraag me af hoe verdedigbaar die stelling nog is. Vandaar ook mijn opmerking: "We zijn écht straffe gasten" (onder verstaan: "en FileMaker wringt niet meer tegen"). Of zie ik het nu te positief? Quote Link to comment
0 JeanWM Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Of zie ik het nu te positief? Hangt volgens mij af van de positie waar je staat. Velen (om niet te zeggen de meeste) hebben zich volledig kunnen toeleggen op de 7. De resultaten zijn er ook naar...ze weten/kennen bijna alles van de nieuwe versie. Als je, zoals ik, door omstandigheden, nog steeds in 5 en 6 dient bezig te zijn, en de 7 er even bijneemt, omdat dit uiteindelijk toch ooit finaal zal moeten gebeuren, wringt dat ding enorm tegen. Meer zelfs, ik heb het soms moeilijk om de logica van de 5 en 6 te vergeten als ik de 7 probeer, terwijl ik me even later in de klas moet kunnen concentreren op de (zoals we het nu zien) beperkingen van de 5 en 6. Ik geef toe dat ik nu soms in 7 en lager volledig de mist in ga... Ik hoop dat dit tijdelijk en niet chronisch zal zijn..... Quote Link to comment
Question
rmw
Is het mogelijk om FM de cd-lade te laten openen?
Mac en Win
rmw
7 answers to this question
Recommended Posts