Ga naar inhoud
  • 0

Samengebruik


rickel

Vraag

Sinds ik ben overgegaan naar 10.2 lijkt het erop dat ik mijn bestanden die ik op Samengebruik binnen FMP heb gezet niet meer kan delen met de andere computers.

Ik heb een netwerkje met drie Apple computer en een windhoos. Ik heb via Systeemvoorkeuren op alle computers op samengebruik staan. Via FMP Server 5.5 heb ik de bestanden geactiveerd. Ik krijg alleen als ik vanaf de hostcomputer met FMP 5.5 opstart (via optie host)mijn filemaker bestand te zien. Ga ik naar mijn iMac (connect via Airport) krijg ik niets te zien. Sluit ik de iMac aan via een ethernetaansluiting, krijg ik nog steeds niets te zien. Niet via lokale host en ook niet als ik het host adres intype? Ik weet niet meer waar ik moet zoeken. Onder 9.2.2 werkte het wel en ik heb niets veranderd aan de bestanden?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

even een aantal dingen op een rijtje plaatsen.

Het heeft geen zin om samengebruik aan te zetten op de computers die als Client zullen connecteren naar de host, in jouw geval een FileMaker Server.

Ik vermoed dat je TCP/IP als protocol gebruikt.

Indien je gehele TCP/IP setup correct is voor je netwerkje, dan kan je het best connecteren via het openen van een bestand vanuit FileMaker Pro, open remote, of open bestand en dan host.

Het is geen goed idee om bestanden te openen op een server via de File Sharing functionaliteiten van het OS.

Heb je andere software draaien die het jou kunnen duidelijk maken dat je een juiste TCP/IP set-up hebt ?

Het gebruik van een airport verbinding in combinatie met FileMaker is ook niet echt aan aanrader. FileMaker is heel gevoelig voor het verlies van een netwerkconnectie, en dat verlies is bij gebruik van een airport, toch wel regelmatig een feit.

Link naar reactie
  • 0
Indien je gehele TCP/IP setup correct is voor je netwerkje, dan kan je het best connecteren via het openen van een bestand vanuit FileMaker Pro, open remote, of open bestand en dan host.

 

Voor zover ik kan opmaken uit de adviezen gegeven op alle FileMaker lists - en ik denk dan aan mensen als Wim Decorte en Anne Verrinder, Ilyse Kazar en collega's - kan je het woord "best" hierboven beter vervangen door "imperatief" of "verplichtend". Rechtstreeks openen via Open File leidt vroeg of laat tot een drama.

 

Het is geen goed idee om bestanden te openen op een server via de File Sharing-functionaliteiten van het OS.

 

En hier kan je beter zetten: "Het is ronduit gevaarlijk om...".

 

Meer info over deze oorzaak van (fatale) bestandscorruptie:

 

http://www.avd-ci.be/tip088.htm

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...