Jump to content
  • 0

FM geeft problemen op netwerk

pjotter

Question

Posted

Ik heb een filemaker pro 7 applicatie draaien op een MAC (standaard FM pro 7 geen server versie) . Deze staat achter een router die achter een ADSL modem van Demon staat. Probleem ontstaat (een enkele keer) als er 2 andere in de database bezig zijn. Blijkbaar kan de router en het modem daar niet mee overweg en blokkeerd hij verder alle netwerk verkeer totdat zowel de router als het modem zijn gereset. Het filemaker bestand op de mac blijft gewoon werken en slaat niet vast of iets dergelijks. Het is puur de netwerk verbinding. Zijn er meer ervaringen zoals hierboven omschreven?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De router krijgt z'n settings van de ADSL modem, dus als de ADSL modem blokkeert, blokkeert natuurlijk ook het routertje.

Ik zou de mensen van Demon om een andere ADSL modem vragen.

Liefst eentje die via DHCP werkt, en niet zo'n PPPoE of ander USB prul.

• 0
Posted

Ik juist zeggen wel een modem die via PPPoE een connectie opzet ivm een vast ip. Dit staat overgens helemaal los van jouw probleem. Dit heeft te maken met het verkrijgen van een IP. Het klopt inderdaad dat USB modems vaak problemen geven bij ADSL gebruikers. Blijkbaar willen mensen niet die paar euro meer uitgeven voor een goede modem. Hier spelen fabrikanten natuurlijk graag op in.

Als het probleem ontstaat kun je dan via die modem nog wel mail ophalen of websites bezoeken?

Als ik het goed begrijp krijg je problemen als de persoon die achter die modem zit iets met de FM database wil gaan doen. Is op dat moment FM nog steeds te benaderen op kantoor? En dan bedoel ik dezelfde tabel. Hoe groot is die database?

• 0
Posted
Het filemaker bestand op de mac blijft gewoon werken en slaat niet vast of iets dergelijks. Het is puur de netwerk verbinding. Zijn er meer ervaringen zoals hierboven omschreven?

Alle gekheid op het spreekwoordelijke stokje:

Is er wellicht een Firmwareupdate van je modem/router beschikbaar die mogelijk problemen op zou kunnen lossen?