Ga naar inhoud

VB-scripting tbv koppeling Outlook Email/FMP8


Muppet

Aanbevolen berichten

Geachte forumbezoekers!

 

Wij hebben binnen ons bedrijf een applicatie in FMP8 gemaakt. Op dit moment gebruiken wij hierin de Outlook Manipulator plugin van Productive Computing. Gezien de zeer negatieve ervaringen met deze club van mensen en hun product ben ik naar het kijken naar andere oplossingen voor een Outlook Email/FMP8 koppeling en stuitte hierbij op de gemene deler Visual Basic.

 

Graag willen wij de hulp inroepen van iemand die helemaal 'los' is op Visual Basic en ons kan helpen bij de ontwikkeling van deze functionaliteit

Weliswaar kennen wij de theoretische mogelijkheden wel, maar praktijk ervaring en syntax van VB is voor ons minder bekend.

 

Wie kan (of kent iemand die) ons hierbij helpen?

Link naar reactie
Gezien de zeer negatieve ervaringen met deze club van mensen en hun product ...
Heb die gasten onlangs nog een support mailtje gestuurd en kreeg perfect en op tijd antwoord. Welke negatieve ervaring heb je dan? Mij lijkt Outlook Manipulator een heel mooi ding, voor zover ik er ervaring mee heb. Ik wordt hier zelfs een beetje ongemakkelijk van, want ik heb 2 projecten lopen waar ik bezig ben met de implementatie van die plug-in.
Link naar reactie

Heb in FM6 vroeger met de ChangePrinter plugin gewerkt en het laatste dat ik ervan herinner is dat hij onbetrouwbaar werkte, dwz wél, en dan weer niet, zonder dat ik scriptveranderingen deed. Maar daarom was ik nog niet zeker dat het aan de plugin lag, er is zoveel gaande op een PC hé...

Link naar reactie

Peter > negatieve ervaringen:

met de versie 2:

a) verzenden email via outlook zet het in drafts, moet het zelf nog weer gaan verzenden

b) verzenden email direct via smtp: complete bodytekst komt als 1 lange zin naar voren maw al je regeleindes worden gestripped

c) delete functie heb ik niet werkend gekregen

d) ongeveer iedere outlook configuratie reageert anders op de plugin (of misschien moet ik dit andersom stellen) maw, je kan bijna geen standaard scripting schrijven.

 

Ik heb hierover meermaals contact gehad met de mannen, maar ze begrijpen niet (of willen niet begrijpen) wat het probleem is.

 

Versie 3 wordt inmiddels niet meer geleverd als developer license, dus dat wordt losse licenties kopen. Als de mannen ondertussen besluiten te stoppen met het product heb je dus een prachtige functie in je FM database, alleen geen plugin meer.....

 

Tja en dan praat ik over negatieve ervaringen.

Link naar reactie

Ik heb de plug-in ook in mijn pakket zitten. Werkt voortreffelijk, alhoewel ik lang niet alle mogelijkheden benut.

En een aantal zaken liggen niet in het bereik van de plug-in, zoals afspraken plaatsen in een agenda van een collega.

 

Verder heb ik geen gebruik hoeven maken van de helpdesk, dat mag ik beschouwen als een goed teken.

 

Maar toch, we weten allemaal toch wel hoe verschillend de versies Outlook zijn? Bill Gates bellen, ik heb zo'n vermoeden dat hij het ook allemaal niet begrijpt :wink:

Link naar reactie

Terwijl ik door het Outlook project worstel, heb ik Chris Kuhn van Productive computing in totaal 5 mails gestuurd met vragen en issues, waaronder best wel ingewikkelde dingen zoals internationale support op time stamp velden en zo. In de loop van de week heb ik 3 nieuwe versies mogen downloaden. Vorige week stond de plug-in nog op 1.0.1.3, vandaag kan je versie 1.0.1.7 downloaden, elke probleem dat ik rapporteerde werd onmiddellijk gefixt.

Tot hier toe heb ik me alleen bezig gehouden met taak- en kalendersynchronisatie, dus het zou kunnen dat er nog heel wat moet verbeterd worden op gebied van e-mails, waar ik op het ogenblik niks van af weet, omdat ik er niet mee geconfronteerd word.

 

Het zal natuurlijk wel helpen dat ons ploegske elk jaar weer op de DevCon is, zoals Jean zo grappig en terecht opmerkt. Maar volgens mij zijn ze daar niet van slechte wil. Tenslotte is de Productive Computing "Change Printer Plug-In" een concurrent van onze eigen "PrinterSwitch plug-in", dat speelt allemaal geen rol blijkbaar, ik krijg gewoon fantastisch goeie support.

 

Exchange is ook geen gemakkelijk pakket om een plug-in voor te schrijven. Zoals Muppet terecht opmerkt is elke Outlook configuratie weer anders, dus het vergt ook nog een heel pak FileMaker programmeerwerk.

 

Muppet, bedankt in elk geval om me hiervoor te verwittigen, misschien heeft dat deze week ook geholpen toen ik mijn bug reports doorgaf, ik was op het ergste voorbereid... :)

Misschien kan je i.v.m. puntje c een lab-scale voorbeeldje posten, dan kunnen we samen uitvinden waarom het mis gaat. Dat helpt ons allemaal wat vooruit.

Link naar reactie
En een aantal zaken liggen niet in het bereik van de plug-in, zoals afspraken plaatsen in een agenda van een collega.
Heb ik als eerste ding aangepakt en voor mekaar gekregen.

In feite was het ook mijn eerste vraag aan Chris.

De oplossing is redelijk simpel. In je "mail" control panel kan je voor je gebruikte exchange profile settings extra mailboxen toevoegen. Die krijg je dan in de linker kolom te zien in Outlook, en gesharede folders (calendars, contacts,...) kan je dan rechtstreeks accessen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
En een aantal zaken liggen niet in het bereik van de plug-in, zoals afspraken plaatsen in een agenda van een collega.
Heb ik als eerste ding aangepakt en voor mekaar gekregen.

In feite was het ook mijn eerste vraag aan Chris.

De oplossing is redelijk simpel. In je "mail" control panel kan je voor je gebruikte exchange profile settings extra mailboxen toevoegen. Die krijg je dan in de linker kolom te zien in Outlook, en gesharede folders (calendars, contacts,...) kan je dan rechtstreeks accessen.

 

Sorry , dit volg ik niet helemaal. Lukt het jou om afspraken te maken met de outlook manipulator plugin in andermans agenda? Hoe stuur je de plugin dan aan?

 

Mail control panel? Waar vind ik dat? Welke bedoel je?

 

Wij hebben versie 1.1.8.0 van de plugin.

Link naar reactie

Ik vrees dat je de outlook manipulator plug-in hebt. Ik gebruik de nieuwe exchange manipulator. Als je in de mail control panel een exchange account definieert, kan je extra mailboxen toevoegen. Met de exchange plug-in kan je van root folder wisselen, en dus je "target" naar die andere mailboxen zetten.

Werkt prima, en dat hebben ze bij Productive Computing nu ook door, want de single user license is niet meer te koop... :?

Link naar reactie
Ik vrees dat je de outlook manipulator plug-in hebt. Ik gebruik de nieuwe exchange manipulator. Als je in de mail control panel een exchange account definieert, kan je extra mailboxen toevoegen. Met de exchange plug-in kan je van root folder wisselen, en dus je "target" naar die andere mailboxen zetten.

Werkt prima, en dat hebben ze bij Productive Computing nu ook door, want de single user license is niet meer te koop... :?

 

Klopt. De nieuwe exchange plugin heb ik ook al een keer naar gekeken. Toch nog maar eens beter bekijken! Bedankt voor de tip.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...