de.bitter Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Ik wil een custom dialog waarmee ik voor een printopdracht weergeef hoeveel pagina's een document is zodat de printer weet hoeveel etiketten vellen ingelegd moeten worden. Dit document zijn etiketten dus worden onder elkaar en naast elkaar gezet. Hoe kan ik dit het beste doen? Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Dat zal helaas niet lukken, ben ik bang voor... Filemaker geeft zelf niet vooraf aan hoe veel pagina's een rapport wordt. Quote Link to comment
0 Yves Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Als het geen vaak terugkerende klussen zijn werk ik als volgt : na selectie ga ik in de betreffende lay-out naar schermafdruk en dan naar de laatste bladzijde. (via het schuifknopje) Hieronder lees je dan de laatste blz. af. Quote Link to comment
0 de.bitter Posted April 13, 2006 Author Share Posted April 13, 2006 Het is iets wat vaak gebruikt gaat worden. Maar ik heb al een oplossing. Het aantal etiketten delen door het aantal etiketten dat op een pagina past. Dus record aantal : (bijvoorbeeld) 33 Quote Link to comment
0 de.bitter Posted April 13, 2006 Author Share Posted April 13, 2006 Ik heb hem uitgeprobeerd het werkt inderdaad maar heb het volgende probleem al. Ik krijg nu in die custom dialog aantal pagina's : 2,12222222222 Hoe kan ik zorgen dat deze naar boven op hele getallen afrond zodat dit dus 3 wordt? Quote Link to comment
0 burggraaf Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Met de ceiling() functie wellicht? Quote Link to comment
0 de.bitter Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 en die werkt dan hoe ??? Quote Link to comment
0 hbrendel Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Probeer de help-functie. Weet je hoe die werkt? Quote Link to comment
0 AvD Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Probeer de help-functie.Weet je hoe die werkt? Voor mijn part is dit het citaat van de week, ja wat? Van het jaar, verdraaid! Dank, Brendel, en dat voor je 100ste posting! Quote Link to comment
0 JeanWM Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Probeer de help-functie.Weet je hoe die werkt? ....DE bijna openingszin in mijn cursus.... ...die nogal dikwijls moet herhaald worden.... Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Nu om even terug te komen op je vraag. Je kan het ook scripten: Go to Preview Mode Go to Record/Request/Page[Last] Set Variable [$pagecount; Value: Get ( PageNumber )] Go to Record/Request/Page[First] Show Custom Dialog["Print"; "Aantal pagina's: " & $pagecount] Voor versie 7 vervang je de variabele door een global. Voor versie 4, 5, 5.5 en 6 gebruik je de functie: Status(CurrentPageNumber) Koen Quote Link to comment
0 Peter-Paul Posted April 21, 2006 Share Posted April 21, 2006 Probeer de help-functie.Weet je hoe die werkt? Fantastisch Quote Link to comment
Question
de.bitter
Ik wil een custom dialog waarmee ik voor een printopdracht weergeef hoeveel pagina's een document is zodat de printer weet hoeveel etiketten vellen ingelegd moeten worden. Dit document zijn etiketten dus worden onder elkaar en naast elkaar gezet.
Hoe kan ik dit het beste doen?
11 answers to this question
Recommended Posts