Ga naar inhoud

Spelregels


Aanbevolen berichten

René,

 

De spelregels werden jaren geleden bepaald in gezamenlijk overleg door de moderators. Deze spelregels staan niet openlijk vermeld op het forum.

 

Bondig samengevat zijn deze spelregels duidelijk en eenvoudig :

- Het is een nederlandstalig Filemaker-forum

- De bijdragen moeten deontologisch verantwoord zijn

- Er mag tot op heden niet openlijk reclame gemaakt worden.

 

Het zijn de moderators die bij twijfel over een topic of de inhoud er van, even in de wandelgangen overleggen en de nodige actie(s) ondernemen. In principe wordt een gebruiker op de hoogte gebracht indien een topic wordt verwijderd. Wanneer dit bij jou niet gebeurd zou zijn, is dat een vergetelheid en excuseren wij ons.

Link naar reactie

Hallo Rony,

 

De spelregels werden jaren geleden bepaald in gezamenlijk overleg door de moderators. Deze spelregels staan niet openlijk vermeld op het forum.

Ik ben voorstander van openheid, dus van openbaar maken van die spelregels maar ook wie de moderatoren zijn. Wie handhaven de orde hier en hoe kan een gebruiker aangesproken worden op 'overtreden' van regels als die regels niet van tevoren bekend zijn? Dat wekt een sfeer van willekeur, onduidelijkheid en boze gezichten. Denk ik...

 

Bondig samengevat zijn deze spelregels duidelijk en eenvoudig :

- Het is een nederlandstalig Filemaker-forum

Die is duidelijk en nog eenvoudig ook. Bovendien de grote kracht van dit forum.

- De bijdragen moeten deontologisch verantwoord zijn

Je zei toch 'Nederlandstalig'??? ;-)

Ik moest deze, vermoedelijk in Vlaanderen gangbare, term even in de Van Dale opzoeken: plichtenleer. Vermoed dat je 'educatief' bedoelt.

- Er mag tot op heden niet openlijk reclame gemaakt worden.

Aha, maar wat is reclame? En wanneer is het openlijk? Durf hier geen voorbeelden te noemen dus ik laat het even bij deze open vraag.

 

zijn de moderators die bij twijfel over een topic of de inhoud er van, even in de wandelgangen overleggen en de nodige actie(s) ondernemen. In principe wordt een gebruiker op de hoogte gebracht indien een topic wordt verwijderd.

 

Snap 'm. Wellicht te overwegen om een nieuw topic te openen waarin wel commerciele verwijzingen e.d. geplaatst mogen worden. Die is eenvoudig te negeren door hen die het niet op prijs stellen?

Omdat ik denk dat ook commerciele partijen informatie en diensten hebben die interessant voor de gebruikers zijn.

 

Wanneer dit bij jou niet gebeurd zou zijn, is dat een vergetelheid en excuseren wij ons.

Aanvaard, maar ik voelde me wel een beetje 'gebelgd'. In een prive bericht aan een moderator opheldering gevraagd, maar vermoedelijk is die op vakantie.

 

Groet,

René

Link naar reactie
Aanvaard, maar ik voelde me wel een beetje 'gebelgd'
:lol: Die is flink raak, want de moderatoren zijn geloof ik allemaal belgen.

 

René, je legt de vinger om een zere plek. En terecht. Ik sta er net als jij achter om een subforum te maken waar wél commerciele berichten kunnen geplaatst worden. We plaatsen dat onderaan, wie het wil negeren, kan dat met weinig moeite.

 

Ik neem dit op met de moderators.

Link naar reactie

Ik neem dit op met de moderators.

 

Ok, maar maak dan wel duidelijk wat in het nieuwe forum wel kan en elders niet.

 

Volgens mij wel:

- attenderen op nieuwe commerciele (Nederlandstalige?) website

- attenderen op nieuwe of gewijzigde pagina's over producten en/of diensten op commerciele website

 

en gewoon in een forum elders:

- plaatsen van opinie-column op commerciele website

- nieuwe (gratis) code voorbeelden op commerciele website

 

Groet,

René

Link naar reactie

Zonder een oordeel of kleur te willen geven:

Op dit forum verschijnen met enige regelmaat announcements van updates van plug-ins. Leuk om te weten natuurlijk, maar de inhoud ervan is echter meer commercieel en zeer zeker zo-ook (heel begrijpelijk overigens) bedoeld.

 

Grenzen zijn altijd lastig en moeten zo mogelijk gerespecteerd en gehandhaafd blijven maar, zolang als de mens leeft zijn er vele oorlogen over uitgevochten... :wink:

Link naar reactie
Op dit forum verschijnen met enige regelmaat announcements van updates van plug-ins.

 

Klopt, maar tot op heden is het de enige commerciële aankondiging die getolereerd wordt door ons. Een beweegreden was dat het tools zijn van algemeen nut, geleverd door een bedrijf met internationale uitstraling en verkoop.

 

Maar de scheidingslijn is inderdaad zeer dun. We beraadslagen ons. Misschien meer nieuws hierover op de confituursessie ...

Link naar reactie

De "regels" staan op http://www.clarify.net/xprofile.php?mode=register

 

We proberen echter deze naar de geest toe te passen, en niet naar de letter. Als het te gortig wordt, dan wordt er iets aan gedaan.

Die beslissing zit bij de moderators. Dit zijn de clarifyers van het eerste uur, die mee ingestaan hebben voor het huidig succes van de site.

Dit zijn stuk voor stuk mensen met een flinke brok gezond verstand, en ik leg me ook altijd meestal neer bij hun beslissingen.

Er kan wel eens iets fouts gaan. Een verkeerde inschatting of een vergetelheid. Het zijn ook maar mensen. In zo'n geval kunnen we dit altijd als volwassenen oplossen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...