Jump to content
  • 0

cursist aanwezig bij een cursus

jw

Question

Wie heeft een oplossing?

Ik heb drie tabellen: cursus, cursusdag en cursist.

In de cursuslayout zie je een portaal met cursisten en cursusdagen.

In de cursistlayout zie je een portaal met de dagen van de cursus.

Nu wil ik op die dagen van de cursus klikken om aan te geven dat de cursist aanwezig is geweest. En de portaalregel moet een kleurtje of een vinkje krijgen krijgen.

Ik krijg het niet voor elkaar. Te meer omdat als ik twee cursist-venster te gelijk open ik in ieder de juiste vinkjes wil zien staan.

Bijgevoegd een opzetje, wie kan mij even helpen?

cursus.fp7

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Joost,

Heb jij niet een tabel te weinig ?

Ik zou namelijk een tabel bijmaken waar je de koppeling stockeert tussen de tabellen cursist, cursus en sessie. In die tabel markeer je een veld indien de cursist aanwezig was tijdens een bepaalde dag van een bepaalde cursus op een bepaalde sessie.

In jouw voorbeeld is de cursist eens aanwezig, altijd aanwezig ...

• 0

Dit is precies een van de gevallen die behandeld zijn in de parallelsessie in Kasterlee. Soms staan Rony en ik verrast te kijken hoeveel doorwinterde FileMaker-liefhebbers (en zelfs professionals) geen gebruik maken (of geen kennis hebben) van de normaliseringsregels en zaken zoals bijvoorbeeld een joinfile...

• 0
Soms staan Rony en ik verrast te kijken hoeveel doorwinterde FileMaker-liefhebbers (en zelfs professionals) geen gebruik maken (of geen kennis hebben) van de normaliseringsregels en zaken zoals bijvoorbeeld een joinfile...

Gelijk heb je André, alhoewel, enkele dagen geleden ben ik ook de mist in gegaan na uren bezig te zijn in 6 en dan overschakelen naar 7 en het niet meer zien zitten....

De 'declick' volgde blijkbaar niet.

Toen Rony het visueel voorstelde heb ik een metser laten komen om de gaten in de muur te dichten.....

..en ik weet nog altijd niet wat mij bezielde om te willen realiseren wat ik 'dacht'....(is dat een begin van developer's insanity ? 8O )

• 0

ja, jullie hebben gelijk, er moet een extra tabel bij. Ik zal mij inschrijven voor de paralelsessie en de basis eens bijspijkeren.

Ik had dat wel opgelost met het veld aanwezigheid, waarin middels een multi-key dit werd opgelost. Maar dan blijft toch de vraag hoe je het vinkje zichtbaar maakt in de cursistlayout.

Ik heb het voorbeeld even aangepast met de extra tabel. Met een klein scriptje wordt er een record toegevoegd of verwijderd in de nieuwe tabel. Toch krijg ik het niet voor elkaar om de aanwezigheid zichtbaar te krijgen.

Misschien wil iemand er nog even naar kijken en mij op het goede spoor zetten.

cursus.fp7

• 0

He JW,

Je miste een tabel occurence. Blijft de logische lijnen volgen van je relaties.

Verder is je scripting een beetje onlogische met zoeken.Tevens wordt het gebruik van code dit code dat code zus erg onoverzichtelijk wat zijn de PK en wat zijn de FK's ?

Groet,

WJ

cursus.fp7