Peter Wagemans Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 Stef: ok Pete, we hebben het gehad. Maar gij zijt begonnen, ik waagde het niet! Ik vind mijn antwoord toch vrij braaf en informatief achteraf gelezen... Ik heb niet gezegd dat je stout was, Stef. En inderdaad, het is mijn schuld. Je bent een wandelende S-bom, en ik heb heel onvoorzichtig jouw veiligheid er af gehaald... Quote Link to comment
Stef Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 OK, maar de S van SOLUTION! Heb iemand overlaatst Filemaker aanbevolen voor een bepaald project, en iemand anders Excel... Ik ben echt geen S-terrorist! Maar wat kon ik anders antwoorden? iets van "Servoy is OK. punt."? Dat slaat toch ook nergens op? Als je even die post bekijkt: ik heb het eerst over ASP, dit kan met verschillende tools, ook met Filemaker! En dan 7 lijntjes Servoy (had er 50 kunnen zetten!). En dan dat linkje, van mij mag dat weg... Schol! Stef Quote Link to comment
Peter Wagemans Posted November 21, 2006 Author Share Posted November 21, 2006 Ja, schollekes. Barman, doe er nog eens 2. Ik kan niet aan de indruk ontsnappen dat het toch niet helemaal in het goeie keelgat geschoten is. Toen Plato ook nog eens een thread over FileMaker <-> Servoy begon, dacht ik: hier gaan we weer. Gewoon in de kiem gesmoord voor het weer zo'n ellenlange thread werd over wie den dikste heeft. Niemand kan jou verwijten dat je enthousiast bent, ik ken dat gevoel, en dat wil je met iedereen delen. Jammer Stef, de moderators hebben onder elkaar gekonkelfoest en beslist dat er voor Servoy geen plaats is op dit forum. 5 lijntjes kan echter wel. Maar niet meer. Quote Link to comment
Stef Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 Ik dacht dat ik ook moderator was?! Nogmaals: no hard feelings, ik had normaal mijn mond gehouden, al begrijp ik het allemaal niet goed. Ontwikkelaars zouden nieuwsgierig moeten zijn, en een zo'n breed mogelijke blik moeten hebben op alles wat mogelijk is in dit fantastisch IT wereldje. Als morgen een andere nieuwe tool uitkomt, dan bekijk ik die onmiddellijk. Maar ok, mijn mond sluit zich op dit vlak DEFINITIEF, zelfs als er naar gevraagd wordt, ik ga geen lijntjes quota nastreven en ben mijn eigen excuses meer dan beu, ik voel me weerom als een Pavarotti die Jesus Christ Superstar in een Taliban Moskee staat te zingen (maar dan deze keer op uitnodiging). Subiet vliegt er nog een Chesna door mijn raam! Zeg, iets anders, kennen jullie Claris Works al? Schitterend wat je daarmee (censored) So long, fellas! See ya in paradise. Waar blijft die barman met zijn pinten? Quote Link to comment
JeanWM Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Gifzenogessiet.... kennen jullie Claris Works al? Yep, gebruik nog steeds V5... Ik gebruik niet alleen FM, maar ook enkele andere database programma's (of ze nu die naam waard zijn of niet). ...er voor Servoy geen plaats is op dit forum. 5 lijntjes kan echter wel. Maar niet meer. Effe proberen... 1Vergelijking tussen FileMaker en Servoy. 2Indien je alle nadelen over Servoy wil weten, zet je die vraag in een 3Filemaker forum. 4Indien je alle nadelen over Filemaker wil weten zet je die vraag in een 5Servoy forum. Héhé...netjes gelukt. Het komt hierop neer, gebruik het juiste gereedschap voor de klus... En blijkt dat iets anders te zijn dan FM, dan is het zo. Het zou dom zijn koppig FM te blijven gebruiken.... FM heeft mogelijkheden, zoals andere programma's ook hebben, maar is niet almachtig zaligmakend. Doezenoggesvol.... Quote Link to comment
Peter Wagemans Posted November 22, 2006 Author Share Posted November 22, 2006 Ah de Jean sé... hier, voor mij een koffietje deze morgen. Stef, je pakt het goed op, die avatars van jou spreken echter boekdelen.. We hebben nog niet veel gecensureerd op Clarify, maar over S moet het toch maar eens ophouden. We waren een paar jaar geleden op de FileMaker DevCon, en werden aangesproken in de gang van het hotel. Of we om huppeldepup uur niet eens wilden gaan kijken in kamer XYZ, want "S" ging voorgesteld worden. OK, best wel grappig om clandestien een sessie te geven en lekker onder de duiven van de concurrentie te schieten, maar het volgende jaar stonden ze met een limo voor de uitgang van de conferentie. Dat vond ik wel een beetje er over. Er speelt dus veel meer dan alleen maar het product als dusdanig. Stef, je bent nog altijd moderator natuurlijk, wat zou het forum zijn zonder ons "zootje ongeregeld". Voor mijn part schrijf je hier boekdelen over S - of wacht nee, houdt het op een linkje. Ik wil hier geen limo voor de deur, als je begrijpt wat ik bedoel. Geen censuur, ik prefereer de uitdrukking "focus op FileMaker". Quote Link to comment
burggraaf Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Een groot (wereld)leider sprak ooit: "Give us the tools and we'll finish the job!" Voor degene die de geschiedenis enigzins kent: Deze leider was pas aan het einde van z'n tijd een groot leider, daarvoor mislukte het e.e.a. helaas wel eens... Ik weet de vergelijking gaat niet helemaal op maar waarmee gezegd hebbende: Kies inderdaad het juiste gereedschap voor het juiste werk en net zo belangrijk: de tool die bij je past. Voor de één is dat Filemaker voor de ander Servoy en ja ze zijn er echt nog legio: voor de ander iets dos-achtigs... (ja, er zijn mensen die nog steeds heel gelukkig worden van het woord 'WordStar') Quote Link to comment
Jeroen Aarts Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 ja, er zijn mensen die nog steeds heel gelukkig worden van het woord 'WordStar' Om nog maar niet te spreken over 'Visual Notepad' Serieus nu: ik kan me volledig vinden in de commentaar van Peter en Jean. Ook wij ontwikkelen oplossingen niet alleen in FileMaker, en voor sommige toepassingen is FMP inderdaad niet de juiste tool. Maar het is evident dat op een FileMaker forum over FileMaker gepraat wordt. Als S inderdaad een fantastische tool (wat ik graag geloof), dan lijkt het me toch duidelijk dat het door de positieve inspanning van de S-community zal komen bovendrijven en door developers opgepikt zal worden, eerder dan als mol te spelen op andere fora. Ik heb het hier niet zozeer over jouw bijdrage in deze draad Stef, dan wel op die fameuze limo op de DevCon 2005. Quote Link to comment
Stef Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Ik heb het hier niet zozeer over jouw bijdrage in deze draad Stef, dan wel op die fameuze limo op de DevCon 2005. Onderschat mij niet! Ik heb al iets vastgelegd voor de volgende confituursessie! Quote Link to comment
Jeroen Aarts Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 (edited) Als wij dan allemaal mogen meerijden, dan vind ik dit het beste Off-topic van de maand Edited November 22, 2006 by Guest Quote Link to comment
Stef Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Sorry! Zit al vol! Quote Link to comment
burggraaf Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 ...en ik ben overtuigd... Quote Link to comment
Recommended Posts