Jump to content
  • 0

Language pack voor FileMaker Advanced 8.5?

AvD

Question

Posted

Versie 8 laat me onder Edit - Preferences kiezen tussen 7 verschillende interface-talen waaronder Nederlands, Frans, Duits, Zweeds en uiteraard ook Engels.

Versie 8.5 biedt alleen de keuze tussen Engels en niks meer. Geen language pack op de CD en op de FileMaker site vind ik alleen een language pack voor versie 7. Heb ik de verkeerde bril op?

23 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Geen idee welke bril je hebt André, maar ik heb in mijn 8 A:

English, Francais, Deutsch, Italiano, Svenska, Español en Nederlands.

In 8.5A : English, Francais, Deutsch, Italiano en Svenska.... 8O

Beide zijn basis Engels....

• 0
Posted

Merci, Jean, maar hoe kan dat nu?

Heb de CD opnieuw gerund. Ik kan enkel kiezen tussen Install Application en English Language Pack (het is een Engelstalige FileMaker Advanced 8.5, net zoals de vorige 8.0 die wél over de talenkeuze beschikt). Ook heel de CD afgespeurd naar Language Packs, niks te vinden. Het vreemde is dat wanneer ik kies voor Nederlandstalige installatietaal, de hele begeleiding van de installatie op het eerste dialoogpaneel na ook in het Engels is.

Is dat nu mijn straf omdat ik al jaren tegen die Nederlandse versie pleit?

• 0
Posted

Ik ben even verder gaan neuzen...

Mijn 8A en 8.5A, die beide van de US komen hebben de voormelde language packages aan boord.

Mijn 8 (basis, en die gebruik ik niet meer), die iemand mij vanuit Belgie zond, heeft die niet 8O

En die hele handel schijnt uit Ierland te komen .....

Heeft het daar iets mee te maken ¿¿

• 0
Posted

De truc zit hem in de updaters: zodra je er daar één van installeert, is je applicatie meertalig, zelfs al had je een CD met alleen Engels als basisinstallatie.

Daar er voor 8.5 nog geen updater is, werk je in die versie nog met de basisinstallatie.

• 0
Posted

Met de updater naar FileMaker Advanced 8v2 is alles opgelost: de talen zijn er weer, als bij toverslag, net als vroeger bij FileMaker Advanced 8.

• 0
Posted
Behalve voor Mac gebruikers...

Ach ja, die zijn zo al zoveel verwend. En bovendien, zo goed liggen de Windows-gebruikers ook niet in de watten, want de helpfiles ontbreken... :cry:

• 0
Posted
En bovendien, zo goed liggen de Windows-gebruikers ook niet in de watten, want de helpfiles ontbreken... :cry:

Hier nochthans alles in orde; helpfiles nu netjes in het nederlands en ik kom van een Engelstalig systeem.

• 0
Posted (edited)

Dank, edc, voor de tip. Dan moet ik die file even gaan opzoeken. Kan het er aan liggen dat ik tijdens de installatie steevast Engels als voertaal kies? Waarschijnlijk heeft het daarmee te maken.

Edited by Guest
  • 0
Posted
Behalve voor Mac gebruikers...

Ik snap de niet wat het probleem op de mac is. Hier zitten alle talen er in. Komt dit omdat ik een nederlandse versie gekocht heb, of komt dit omdat ik 8.5V1 heb (direct van de CD, dus zonder update)

mvg

Henk

5a758dc4d4653_Afbeelding1.png.0d50fd639f5e7d04e9c9de2a3ac65b20.png

• 0
Posted

Ik heb alleen Engels. Ik heb Advanced 8.5 direct gekocht toen het uitkwam. Heeft iemand enig idee hoe ik het NL taalpakket alsnog in mijn bezit kan krijgen?

Ik neem aan dat het kopiëren van '/Contents/Resources/Dutch.lproj/' niet illegaal is? Kun je die (gezipt) ergens ter download plaatsen, Henk R?

'English.lproj' is (gezipt) 4,1 Mb.

• 0
Posted

@hbrendel:

Kijk eens wat Jean hierboven schrijft. Hij heeft me in elk geval NIET kunnen helpen: FM crashte met zijn files.

• 0
Posted

Sorry, vanaf vrijdagmiddag geen computer gebruikt. Voor de dutch files

Deze is 4,4 Mb. Ik weet niet of deze hier geplaatst mag worden?

mvg

Henk

• 0
Posted
Ik weet niet of deze hier geplaatst mag worden?

Ik denk dat je vrees terecht is en dat we zo op die manier het copyright van FileMaker zouden schenden.

• 0
Posted

Ik heb hem inmiddels ontvangen. Het werkt goed. Bedankt Henk!

Ik denk niet dat er een copyright geschonden is of wordt. Ik heb voor mijn licentie van FileMaker Pro 8.5 Advanced gewoon betaald.

• 0
Posted

Natuurlijk, dan kan iedereen erbij.

Helaas moet ik nu weer klagen.

Ik heb de .lproj directory geplaatst, het werkt, maar bij nader inzien is dit toch het verkeerde. Ik wil helemaal niet in het Nederlands ontwikkelen. Ik heb het nodig voor mijn runtime applicaties. Daarvoor blijk ik een andere map te moeten hebben, n.l.:

/Applications/FileMaker Pro 8.5 Advanced/FMI Runtime Resources/Internal Runtime Libraries/Runtime.app/Contents/Resources/Dutch.lproj/

Deze is ook aanzienlijk kleiner.

Henk R... ik durf het bijna niet te vragen...