Ga naar inhoud
  • 0

send mail in apple mail of entourage ?


plato

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb geen ervaring met Entourage en runtimes; 'k weet wel wat er gebeurt als als ik send mail gebruik in een 'normale' FMP-situatie in combinatie met Entourage: dan stopt-ie de mail in de map Drafts (of Concepts).

 

Ik wilde altijd nogeens uitzoeken of je met behulp van FMP danwel Entourage ervoor kan zorgen dat de mail direct verstuurd wordt, maar dat had nooit zoveel prioriteit omdat er wel wat voor te zeggen is dat de gebruiker het bericht handmatig verstuurt. Je ziet per slot van rekening toch ook een (1)-tje bold verschijnen achter deze map.

 

Je zou overigens ook je klant in overweging kunnen geven het programma Mail (erbij) te gebruiken; dat programma gaat geloof ik wat relaxter met opdrachten van andere software om.

Link naar reactie
  • 0

dat zou ik eens moeten controleren, maar het gaat over een dertig tal gebruikers die allemaak in entourage werken.

de applicatie is thans getest op mail en op entourage (op een macbookpro)

en dat werkt perfect. de genruikers beschikken over een Powerbook G4.

zou daar misschien het verschil zitten ?

Link naar reactie
  • 0

Dat is nogal straf, want zover ik weet kan je vanuit FileMaker niet opgeven naar welke mail applicatie je mail wordt doorgegeven.

 

Die instelling zit in de com.apple.LaunchServices.plist

Die vind je in ~/Library/Preferences/

Als je die file via Apple Remote Desktop distribueert naar alle werkstations, dan bespaar je je om die setup 30 keer te moeten doen.

 

PS: in die plist zit normaal gezien ook het fmp7 protocol gelinkt naar FileMaker Pro 7/8/8.5 - kijk ook eens op deze URL:

http://www.monkeyfood.com/software/moreinternet/

 

Misschien is het dit wel:

In de help pagina's van FileMaker staat:

In Microsoft Outlook Express or Microsoft Entourage on the Macintosh operating system, the new message is left in the Drafts folder.
Link naar reactie
  • 0

Ik zit met een omgekeerd probleem.

Ik maakte een scriptje om meerdere emails met bijlage te versturen. Standaard programma is entourage.

Dat loopt zeer goed. Ik print een pdf af op het bureaublad, maak een mail met bijlage, die gaat in de "drafts" map met een loopje overschrijf ik die pdf en herhaal dit zolang er records te verzenden zijn. leuk ...maar

Ik wil nu apple mail gebruiken en dit scriptje draait in de soep. Er worden lege mails gemaakt, de email wordt geopend en je moet die één voor één verzenden (lastig met 80 emails) en wat helemaal vervelend is de foute bijlage zit bij de email.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Scripje zit hierbij

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...