Jump to content

Terwijl een Windows Vista bericht het forum siert...

Recommended Posts

Posted

... en terwijl Vista rondwaart, koop ik toch wel een Mac zeker 8)

Contént dat ik ben, en onder Parallels draait WinXP nog eens supersnel ook. Enige nadeel zijn de afgunstige blikken van andere Windoos gebruikers en IT personeel :D

Cheers

Posted

Helaas....

Het OS X op de iPhone is niet geschikt voor third-party-apps. Dat wil zeggen Apple stelt het niet open voor andere applicaties. Zelfde als het OS voor de iPod dus. Apple apps only.

Citaat: The OS: It isn't OS X proper, as you'd expect. And like an iPod, it won't be an open system that people can develop for. Remember, this is both an iPod and a Phone.

Van het forum 'macfreak.nl' geplukt.

Quint

Posted
Apple apps only.

Filemaker is toch van Apple of heb ik het mis?

Als Filemaker hier behoefte aan heeft zal Steve hier wel oren naar hebben. Kwestie van vraag en aanbod.

Posted

Steve Jobs positioneerde de iPhone in zijn KeyNote Speech heel duidelijk tegenover een aantal GSM-PDA's.

Er is inderdaad niks te zien op de Apple Developer Site, en dat wijst inderdaad in de richting van Apple's (voorlopige) policy om (nog) geen 3th party development toe te laten.

Ik vraag me echter af of de Safari browser Java ondersteunt. Waarschijnlijk wel, en dat is dan weer een manier om toch 3th party applicatie te ondersteunen.

Een goeie java front-end voor FileMaker - niet het IWP speelgoedje dat vandaag geleverd wordt - zou een fantastische manier zijn om FileMaker vanop je iPhone te gebruiken. Maar dan heb je nog geen lokale (iphone) database beschikbaar natuurlijk. Maar wederom kan volgens mij een Java applet geschreven worden die zoiets beschikbaar maakt op de iPhone.

Ik vraag me dan ook nog af of Java applets kunnnen gestart worden buiten Safari om.

Ik ben er zeker van dat Apple niet op zal kunnen tegen de creativiteit van developers die toch iets willen maken voor de iPhone.