Jacqueline Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Ik heb een database met daarin een portal en dan kies ik een artikel. Nou wil ik ook de mogelijkheid hebben om niet een vast artikel te kiezen maar ook een eigen artikel aan te maken zonder dat deze wordt toegevoegd aan mijn vaste artikelen Quote
0 JeanWM Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Je maakt een nieuwe TO waarbij je zorgt dat die binnen de TOG van het portaal is. In dit portaal plaats je de velden voor vast en niet vast, en linkt ieder veld met een valuelist op basis van het type artikel. Voor elk 1. Het maken van je keuze doe je via een script met gebruikmaking van Set Value, die gekoppeld is aan een scriptparameter. Dat zou het moeten doen ...volgens mij...maar er zijn waarschijnlijk andere methodes.... Quote
0 AvD Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 ... met gebruikmaking van Set Value ... Hier denk ik dat ik iets mis. Of heb jij de 9 al? Quote
0 JeanWM Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Aijaijai..... Betrapt... Inderdaad, reverse, back, lees Set Value als Set Variable. En ik zou niet global ($$) gaan, eerder local ($). Quote
0 Rony Rabijns Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Aijaijai..... Betrapt... Knets knets Quote
0 Jacqueline Posted January 23, 2007 Author Posted January 23, 2007 Je maakt een nieuwe TO waarbij je zorgt dat die binnen de TOG van het portaal is.In dit portaal plaats je de velden voor vast en niet vast, en linkt ieder veld met een valuelist op basis van het type artikel. Voor elk 1. Het maken van je keuze doe je via een script met gebruikmaking van Set Value, die gekoppeld is aan een scriptparameter. Dat zou het moeten doen ...volgens mij...maar er zijn waarschijnlijk andere methodes.... Beste Jean wat bedoel je met TO en TOG Groeten, Jacqueline Quote
0 Rony Rabijns Posted January 23, 2007 Posted January 23, 2007 Table Occurence Table Occurence Graph En ook : http://www.filemaker.com/help/07-Related%20files3.html of http://www.filemaker.nl/help/07-Related%20files3.html Quote
0 Jacqueline Posted February 5, 2007 Author Posted February 5, 2007 Beste Rony, Kan je voor mij misschien een voorbeeld bestandje maken? Quote
0 hbrendel Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Table OccurenceTable Occurence Graph Dit moet, denk ik, zijn: Table Occurrence Group Quote
0 Rony Rabijns Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Kan je voor mij misschien een voorbeeld bestandje maken? Van wat ? Quote
0 Jacqueline Posted February 6, 2007 Author Posted February 6, 2007 Van twee voorbeeld bestanden waarin je de koppeling maakt met het script. Quote
0 Rony Rabijns Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 Het kan ook zonder scripts (zie bijlage) AdeQuaat.fp7 Quote
0 Jacqueline Posted February 7, 2007 Author Posted February 7, 2007 Beste Rony, Bedankt voor je voorbeeld maar ik heb in het veld gekozen voor een keuzelijst en soms wil ik niet vanuit de keuzelijst werken maar zelf iets in voeren. Quote
0 JeanWM Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 Klik 2x in het veld. De eerste klik opent de valuelist, terwijl het veld nog bereikbaar is, maar zonder data. De tweede klik geeft je de mogelijkheid data in te voeren, op voorwaarde dat er geen beperking op de waarde van de data is. Quote
0 rmw Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 Of 'include arrow' in de veld opmaak. Dan toont klikken in het veld de lijst niet. rmw Quote
0 JeanWM Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 Ook al... Maar indien de waardelijst rechtsreeks aan de veldinhoud gekoppeld is, zal de nieuwe waarde wél in de lijst verschijnen. Niet doen dus.... Quote
Question
Jacqueline
Ik heb een database met daarin een portal en dan kies ik een artikel.
Nou wil ik ook de mogelijkheid hebben om niet een vast artikel te kiezen maar ook een eigen artikel aan te maken zonder dat deze wordt toegevoegd aan mijn vaste artikelen
15 answers to this question
Recommended Posts