Glimmie Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 Ik ben al een tijdje op zoek naar een mogelijkheid om woorden in een tekstveld op een juist manier te laten afbreken op een regel. Samenvoegvelden werkt ook al niet. Misschien is er een voordehandliggende oplossing, maar ik ben er nog niet achter. Dus: Als ik een zi n heb zoals d eze dan zie i k bijvoorbeel d dit. Ik wil dat hij dan keurig netjes dit voor mij doet. Hebben jullie wellicht een oplossing, alvast bedankt Quote
0 hiker Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 Glimmie, Het probleem dat je beschrijft heb ik nog nooit gezien. Ik heb net een veld met tekst verschillende breedtes gemaakt, maar een woord breekt nooit zo maar ergens af. Heb je een speciaal tekstveld? Quote
0 Glimmie Posted February 7, 2007 Author Posted February 7, 2007 Nee, niets speciaals. Het maakt niet uit hoe breed ik het veld maak. Ik moet echt met harde enters werken of anders werkt het zoals ik al aangaf. Misschien dat er ergens een instelling verkeerd staat in FileMaker. We gebruiken FM Server 8 en FM 8 als Cliënt. Quote
0 Rony Rabijns Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 Post dat bestand even als je wil. Wat jij beschrijft heb ik ook nog nooit gezien. Heb je de data zelf ingebracht via het toetsenbord ? Of vanuit een andere applicatie via copy/paste ? Quote
0 Glimmie Posted February 7, 2007 Author Posted February 7, 2007 Post dat bestand even als je wil.Wat jij beschrijft heb ik ook nog nooit gezien. Heb je de data zelf ingebracht via het toetsenbord ? Of vanuit een andere applicatie via copy/paste ? Dat is inderdaad een copy/paste verhaal geweest vanuit MS-Word. Dat brengt me op het idee, waar jij waarschijnlijk ook op doelt, dat er wellicht nog wat MicSoft-codes in zouden kunnen zitten. Eerst kopiëren naar rtf en dan inlezen in FM?!?!? Ik ga morgen op mijn werk even kijken of dat dit de oplossing is. Alvast bedankt voor het meedenken. Quote
0 AvD Posted February 8, 2007 Posted February 8, 2007 Het feit dat FileMaker nu werkt met Unicode en dat MSWord stretchable spaces gebruikt tussen de woorden, kan ervoor zorgen dat FileMaker die tekst als één lange string tekens ziet, en dus ook niet weet waar een woord begint en eindigt. Ik durf ervoor wedden dat als je die teksten "plakt" op een ander platform er plots die fameuze rechthoekjes verschijnen. Quote
Question
Glimmie
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mogelijkheid om woorden in een tekstveld op een juist manier te laten afbreken op een regel.
Samenvoegvelden werkt ook al niet.
Misschien is er een voordehandliggende oplossing, maar ik ben er nog niet achter.
Dus:
Als ik een zi
n heb zoals d
eze dan zie i
k bijvoorbeel
d dit.
Ik wil dat hij
dan keurig
netjes dit
voor mij
doet.
Hebben jullie wellicht een oplossing, alvast bedankt