Jump to content
  • 0

Portal problem.

JeanWM

Question

Posted

Wanneer ik (of iemand anders, dus zal het niet aan mij liggen) in een portal, enkel op de portalrow klik (dus niet in een veld), verandert heel de portalrow in 't zwart....

Hoe komt dat en hoe is dat te vermijden ?

Het rare is dat dit voorvalt bij 'sommige' portals, niet allemaal.

Volgens mij ligt het ergens aan de opbouw/samenstelling, maar ik kan er de vinger niet op leggen. FM 8.5 Adv - Win 2000 en XP

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Jean,

Voor zover ik me herinner, en dat is toch al een tijdje, is dat altijd zo geweest. Vandaar ik dit gedrag, wat mij betreft, onder "standard behaviour" gecatalogeerd heb. Ook al heeft het inderdaad wat nadelen naar design en interface-gebruik toe ...

• 0
Posted

Bij sommige wel en bij andere niet zou te maken kunnen hebben met het feit dat de portal regel alleen geselecteerd wordt als je ergens klikt waar geen veld aanwezig is.

Als een regel helemaal gevuld is met velden, die ook nog eens naadloos tegen elkaar en de rand van de portal regel aanliggen, dan zal het niet optreden.

Is er echter ruimte tussen de velden of de portal is breder dan voor de velden nodig is, dan kan het dus wel.

Maar, ik sluit me bij Rony aan, het is standaard gedrag.

rmw

• 0
Posted

Vergis je niet in de handigheid van die geselecteerde portaalregel: scrol maar eens met de muis!

(Heerlijk, die Windows functionaliteit 8) )

Het selecteren van zo'n portaalregel gebeurt ook als je klikt op velden waarop geen invoer is toegestaan.