burggraaf Posted June 8, 2007 Posted June 8, 2007 AvD schreef: Het houdt niet op, die verkeerde postings in de Confituursectie... Het is hier al eens eerder als onderwerp gepasseerd maar voor een beginner welke binnenkomt op dit Forum is het, begrijpelijk (want het gebeurt nogal-es), niet echt duidelijk dat je eerst op 'Clarify Forum' moet klikken om daar een nieuwe post te plaatsen. Het enige wat je vindt als je dit niet weet en toch iets 'nieuws' wilt posten lijkt de mededeling. Eenmaal geplaatst en tot de ontdekking gekomen dat je 'vaud' zit is het daar ook niet meer te corrigeren. Een kleine hard-coded mededeling hierover (zoals: Indien u een nieuw onderwerp wilt aansnijden klik dan op Clarify Forum) zou dit denk ik voorkomen... Quote
AvD Posted June 8, 2007 Posted June 8, 2007 Hopelijk leest onze grote baas dit, en zorgt hij voor de nieuwe wegwijzers. Dat neemt niet weg (!) dat het fenomeen tamelijk nieuw is (enkel de laatste dagen). Vreemd! Quote
eroos Posted June 9, 2007 Posted June 9, 2007 Klikt logisch... ik zocht, sinds ik me heb aangemeld op dit forum eerst naar een vraag van iemand anders en maakte daar gebruik van om een nieuw onderwerp aan te snijden. Deze weg is een stuk eenvoudiger. Quote
burggraaf Posted June 9, 2007 Author Posted June 9, 2007 Dat neemt niet weg (!) dat het fenomeen tamelijk nieuw is (enkel de laatste dagen). Vreemd!Mmm dit durf ik echt tegen te spreken. Het is al veel vaker voorgekomen (ja ook ik heb me er ooit een keer schuldig aan gemaakt). Waarschijnlijk vind je er hier en daar ook nog wat van terug in enkele posts. Alle lof aan alle admins overigens, als het voorkomt wordt het meestal razendsnel gecorrigeerd. Het antwoord van eroos is als sprekend voorbeeld, ik maak me sterk dat er meer mensen mee kampen. Overigens: Allemaal bedoeld als opbouwende kritiek, niks mis met dit forum, integendeel! Quote
Koen Van Hulle Posted June 9, 2007 Posted June 9, 2007 Hopelijk leest onze grote baas dit, en zorgt hij voor de nieuwe wegwijzers Hij is momenteel onderweg naar de WWDC. Misschien moeten we dit inderdaad eens bekijken, bij een volgende face-lift. Koen Quote
Peter Wagemans Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Net toegekomen in San Francisco, wat een reis, ik raak dit niet gewoon, oef. Het is een gebruikers-interface probleem in phpbb, de forum software. De moderators zijn sinds een week of 2 de nieuwe beta versie van phpbb aan het testen. Migratie van al onze oude artikels en uploads lijkt op het eerste zicht te werken, maar de software is nog niet helemaal af. Er zijn ook een tamelijk technische zaken op te lossen voor we deze prachtige nieuwe software in gebruik kunnen nemen. 1 en ander heeft te maken het ondertussen 6 jaar oude linux OS waarop het forum draait - dat voorziet al een tijd geen upgrades meer voor allerlei componenten. Het is werk door het raam gooien om ons bestaande forum aan te passen, als we binnen een paar maanden complete nieuwe forum software hebben. Gedurende de volgende maanden bereid ik alles voor, en hoop rond de tijd dat de Golden Master van phpbb3 gereleased wordt, klaar te zijn. Quote
Recommended Posts