Aan de hand van een calculatieveld wil ik m.b.v. een ander (nieuw) calculatieveld berekenen of er een witte achtergrond dient geplaatst te worden.
Concreet, er bestaat een veld foto, dat automatisch de foto toont indien deze ingescand en bewaard is volgens de norm en in de juiste directory.
Dit werkt prima en ik ben nog steed Joris heel dankbaar voor zijn hulp hieromtrent!.
De foto verschijnt netjes op de plaats waar hij verwacht wordt, echter wanneer er geen foto beschikbaar is, zou er niets mogen verschijnen en wanneer de foto (nog) niet bestaat, verschijnt er op de layout een mooie rechthoek met daarin de tekst:"the file cannot be found: Huppelde Pup A V.jpg".
Nu tracht ik de formule aan te passen zodat er niets geplaatst wordt wanneer de desbetreffende foto niet bestaat.
De expressies IsEmpty, IsValid of IsValidExpression brengen me geen stap dichter, want het veld foto is een calculatieveld met daarin het pad naar de desbetreffende foto, wat vanzelfsprekende nooit leeg is en eveneens steeds geldig is.
Kan ik dit omzeilen of is dit weer een zaak waar ik moet met leren leven?
Question
Stardust
Beste Groep,
Aan de hand van een calculatieveld wil ik m.b.v. een ander (nieuw) calculatieveld berekenen of er een witte achtergrond dient geplaatst te worden.
Concreet, er bestaat een veld foto, dat automatisch de foto toont indien deze ingescand en bewaard is volgens de norm en in de juiste directory.
Dit werkt prima en ik ben nog steed Joris heel dankbaar voor zijn hulp hieromtrent!.
De foto verschijnt netjes op de plaats waar hij verwacht wordt, echter wanneer er geen foto beschikbaar is, zou er niets mogen verschijnen en wanneer de foto (nog) niet bestaat, verschijnt er op de layout een mooie rechthoek met daarin de tekst: "the file cannot be found: Huppelde Pup A V.jpg".
Nu tracht ik de formule aan te passen zodat er niets geplaatst wordt wanneer de desbetreffende foto niet bestaat.
De expressies IsEmpty, IsValid of IsValidExpression brengen me geen stap dichter, want het veld foto is een calculatieveld met daarin het pad naar de desbetreffende foto, wat vanzelfsprekende nooit leeg is en eveneens steeds geldig is.
Kan ik dit omzeilen of is dit weer een zaak waar ik moet met leren leven?
Met vriendelijke groet aan Allen,
Danny
19 answers to this question
Recommended Posts