Rony Rabijns Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Kan de inhoud van een webviewer geschaald worden ? Stel volgende situatie : Webviewer van 300 op 300 pixels. De inhoud van de webviewer zijn JPG's die op een webserver staan. Stel een JPG met een breedte of hoogte groter dan 300 pixels. Deze JPG wordt nu "afgesneden" en dat mag (bij voorkeur) niet. Ik had gehoopt het kunnen op te lossen met Conditional Formatting, maar ik geraak er niet uit. Extra bedenking : Je moet bij de oplossing er vanuit gaan, dat ik geen toegang heb tot de JPG's. Ik moet ze gebruiken in de afmetingen zoals ze online staan. Quote Link to comment
0 Durk Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Volgens mij is het niet te doen om de Webviewer op te rekken, dan wel de inhoud van een webviewer te scaleren. Misschien kun je het 'andersom' doen (naar het 'Mohammed en de berg principe'): als je de grootte van het in de webviewer afgebeelde objekt kunt uitlezen of als je kunt determineren of de webviewer scrollbars heeft (wat mij overigens zo snel niet lukte. Iets met GetLayoutObjectAttribute, vermoed ik), kun je de gebruiker naar een tabblad navigeren dat een webviewer van de juiste grootte heeft? groet, Durk Quote Link to comment
0 burggraaf Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Weet niet zeker wat de mogelijkheden zijn en ben er ook te weinig bekend mee maar liggen er hier geen mogelijkheden met de webviewer i.c.m. met flash? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted September 27, 2007 Author Share Posted September 27, 2007 ... als je de grootte van het in de webviewer afgebeelde objekt kunt uitlezen of als je kunt determineren of de webviewer scrollbars heeft (wat mij overigens zo snel niet lukte. Iets met GetLayoutObjectAttribute, vermoed ik), ... Had ik al getest. Het resultaat van GetLayoutObjectAttribute is "ONBEKEND TYPE". Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted September 27, 2007 Author Share Posted September 27, 2007 Weet niet zeker wat de mogelijkheden zijn en ben er ook te weinig bekend mee maar liggen er hier geen mogelijkheden met de webviewer i.c.m. met flash? Dit zou misschien een optie kunnen zijn. Ga ik eens testen. Ik zal het (eventuele) resultaat laten zien op de volgende confituursessie. Quote Link to comment
0 SuperWimmie Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Ik kan mij vergissen, maar is de Webviewer niet gewoon een API van de Windows Explorer? Als ik mijn rechtermuistoets bekijk in de webviewer, zie ik ineens exact dezelfde keuzes terug als binnen mijn Internet Explorer versie 7... Zelfs de schuifbalken zijn niet van Filemaker. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted October 6, 2007 Author Share Posted October 6, 2007 Oplossing gevonden ! ( met dank aan http://sixfriedrice.com ) Samengevat Een HTML-pagina op de webserver plaatsen die via een java-script de afbeelding resized naar de venstergrootte. Het java-script heeft een parameter : de naam van de afbeelding. Deze pagina tonen in de webviewer. En klaar is Kees. Deze techniek opent gigantisch veel perspectieven ... Quote Link to comment
0 rmw Posted February 8, 2008 Share Posted February 8, 2008 Dank Guido! Weer een uur gepuzzeld aan iets waar ik geen tijd voor heb (Voel je niet bezwaard! En nu de tijd toch al is besteed kan ik het net zo goed met jullie delen...) Door hoogte van de afbeelding afhankelijk te maken van de webviewer en de viewer in FM9 mee te laten schalen met de layout kan de afbeelding automatisch worden geschaald. Scheelt weer een pagina ergens parkeren! (En vanuit het FM bestand op een server kan natuurlijk ook gewoon naar een bestandslocatie worden verwezen.) Zitten nog wat haken en ogen aan als het gaat om correct schalen op basis van de viewer zelf (afbeelding altijd zo groot mogelijk laten zien op basis van hoogte EN breedte.......ziet iemand een uitdaging? ) en ook de border die de viewer automatisch toevoegt zou er nog uit moeten/mogen (is trouwens op mac en windows niet gelijk...) Al met al erg leuke truc! Werkwijze: kies een afbeelding met de knop 'Insert' en zie de weergave op basis van de afbeeldinggegevens die FM daaruit kan opmaken. En ga nou niet zeggen dat het container veld van FM dit toch ook al allemaal kan, want dat mag dan wel zo zijn, maar de HTML code in de viewer geeft je toch wel wat meer mogelijkheden rmw Viewer.fp7 Quote Link to comment
0 Guido Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Idd! Het probleem mt containervelden in windows was het niet weergeven van mn PDF files, sinds we toch zijn geupgrade (ik gebruik in die applicatie ook nog een windows verkenner in filemaker (met simpele mappen structuur) per klant. Heb een scanapplicatie, filemaker import via cmd script die bestanden, waarna je er een bestandsnaam aan kan geven, en filemaker zet die weer (met de controle of hij niet iets overschrijft). Scannen doet hij in zowel multipage PDF als single page JPG. Nu heb ik dat html veldje afgewisseld met right(bestandsnaam;3)=PDF, dan gewoon file://a.pdf, bv Ik gebruik zelf een veldje, WIDTH_JPG(omdat alle webviewer vensters toch net zo groot zijn) dat een automatische waarde invult (width = 430 oid), hoogte maakt niet uit, naar 1 kant to scrollen is wel OK. Maarrrr, met een scriptje dat zet width_jpg + 100 kan ej dus ook in en uitzoomen, en het mooie, voor alle records dus apart zoomen, zodat je de scan altijd zonder klikken makkelijk na kan kijken op inhoud! Filemaker + webviewer is geweldig! Quote Link to comment
Question
Rony Rabijns
Kan de inhoud van een webviewer geschaald worden ?
Stel volgende situatie :
Webviewer van 300 op 300 pixels.
De inhoud van de webviewer zijn JPG's die op een webserver staan.
Stel een JPG met een breedte of hoogte groter dan 300 pixels.
Deze JPG wordt nu "afgesneden" en dat mag (bij voorkeur) niet.
Ik had gehoopt het kunnen op te lossen met Conditional Formatting, maar ik geraak er niet uit.
Extra bedenking :
Je moet bij de oplossing er vanuit gaan, dat ik geen toegang heb tot de JPG's. Ik moet ze gebruiken in de afmetingen zoals ze online staan.
9 answers to this question
Recommended Posts