Ga naar inhoud
  • 0

Webviewer-inhoud schalen


Rony Rabijns

Vraag

Kan de inhoud van een webviewer geschaald worden ?

 

Stel volgende situatie :

Webviewer van 300 op 300 pixels.

De inhoud van de webviewer zijn JPG's die op een webserver staan.

Stel een JPG met een breedte of hoogte groter dan 300 pixels.

Deze JPG wordt nu "afgesneden" en dat mag (bij voorkeur) niet.

Ik had gehoopt het kunnen op te lossen met Conditional Formatting, maar ik geraak er niet uit.

 

Extra bedenking :

Je moet bij de oplossing er vanuit gaan, dat ik geen toegang heb tot de JPG's. Ik moet ze gebruiken in de afmetingen zoals ze online staan.

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij is het niet te doen om de Webviewer op te rekken, dan wel de inhoud van een webviewer te scaleren.

 

Misschien kun je het 'andersom' doen (naar het 'Mohammed en de berg principe'): als je de grootte van het in de webviewer afgebeelde objekt kunt uitlezen of als je kunt determineren of de webviewer scrollbars heeft (wat mij overigens zo snel niet lukte. Iets met GetLayoutObjectAttribute, vermoed ik), kun je de gebruiker naar een tabblad navigeren dat een webviewer van de juiste grootte heeft?

 

groet,

 

Durk

Link naar reactie
  • 0

Dank Guido! Weer een uur gepuzzeld aan iets waar ik geen tijd voor heb :) (Voel je niet bezwaard! En nu de tijd toch al is besteed kan ik het net zo goed met jullie delen...)

 

Door hoogte van de afbeelding afhankelijk te maken van de webviewer en de viewer in FM9 mee te laten schalen met de layout kan de afbeelding automatisch worden geschaald.

 

Scheelt weer een pagina ergens parkeren! (En vanuit het FM bestand op een server kan natuurlijk ook gewoon naar een bestandslocatie worden verwezen.)

 

Zitten nog wat haken en ogen aan als het gaat om correct schalen op basis van de viewer zelf (afbeelding altijd zo groot mogelijk laten zien op basis van hoogte EN breedte.......ziet iemand een uitdaging? ) en ook de border die de viewer automatisch toevoegt zou er nog uit moeten/mogen (is trouwens op mac en windows niet gelijk...)

 

Al met al erg leuke truc!

 

Werkwijze: kies een afbeelding met de knop 'Insert' en zie de weergave op basis van de afbeeldinggegevens die FM daaruit kan opmaken.

 

En ga nou niet zeggen dat het container veld van FM dit toch ook al allemaal kan, want dat mag dan wel zo zijn, maar de HTML code in de viewer geeft je toch wel wat meer mogelijkheden ;-)

 

rmw

Viewer.fp7

Link naar reactie
  • 0

Idd! Het probleem mt containervelden in windows was het niet weergeven van mn PDF files, sinds we toch zijn geupgrade (ik gebruik in die applicatie ook nog een windows verkenner in filemaker (met simpele mappen structuur) per klant.

 

Heb een scanapplicatie, filemaker import via cmd script die bestanden, waarna je er een bestandsnaam aan kan geven, en filemaker zet die weer (met de controle of hij niet iets overschrijft).

 

Scannen doet hij in zowel multipage PDF als single page JPG. Nu heb ik dat html veldje afgewisseld met right(bestandsnaam;3)=PDF, dan gewoon file://a.pdf, bv

 

Ik gebruik zelf een veldje, WIDTH_JPG(omdat alle webviewer vensters toch net zo groot zijn) dat een automatische waarde invult (width = 430 oid), hoogte maakt niet uit, naar 1 kant to scrollen is wel OK.

 

Maarrrr, met een scriptje dat zet width_jpg + 100 kan ej dus ook in en uitzoomen, en het mooie, voor alle records dus apart zoomen, zodat je de scan altijd zonder klikken makkelijk na kan kijken op inhoud!

 

Filemaker + webviewer is geweldig!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...