me Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 Beste allemaal, Bij het 'pasten' van een waarde in een veld wil ik de cursor uit dat veld halen. De cursor mag in geen ander veld komen te staan. Dus na paste mag de cursor nergens meer staan, geen enkel veld actief zijn. Enige hulp? Met dank. Quote
0 Rony Rabijns Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 In de veronderstelling dat je paste vanuit een script (zo niet, dan kan niet hetgeen jij vraagt): GoToField()-scriptstap gebruiken en geen veld opgeven. Quote
0 hiker Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 In FMpro 5 was er de scriptstap Exit record. Deze deed exact wat je vraagt. Ik zie nu pas dat deze in FMpro 8.5 ontbreekt. De scriptstap "Record/verzoek vastleggen" is de vervanging daarvan. Beide vinkjes aanzetten en het werkt zonder problemen. Quote
0 Bruno Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 is dat niet "commit record request" maar dan in't Nederlands. Quote
0 hiker Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Vrij vertaald klopt dat aardig. Ga er dus maar vanuit dat dat het commando is. Quote
0 BDK Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 maar wat als het nu eens NIET gebeurt dmv een script? ik ken t zelfde probleem maar dan anders: stel, ik heb een popup venster/layout met maar 1 veld: invoer dmv een keuzelijst/invoerlijst. wanneer je iets hebt gekozen uit de invoerlijst zou je verwachten dat de invoerlijst verdwijnt (je hebt immers iets gekozen), maar dat gebeurt dan niet, de keuzelijst blijft staan en verbergt de OK-knop die eronder zit... is er iets tegen dit fenomeen te ondernemen zonder te moeten 'tab'-en naar een ander veld (want dat is er in dit geval niet)? groet, bdk Quote
0 SuperWimmie Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 Je kan ook Tabben naar een knop. 't Is soms niet anders. Quote
Question
me
Beste allemaal,
Bij het 'pasten' van een waarde in een veld wil ik de cursor uit dat veld halen. De cursor mag in geen ander veld komen te staan.
Dus na paste mag de cursor nergens meer staan, geen enkel veld actief zijn.
Enige hulp?
Met dank.
6 answers to this question
Recommended Posts