harrem Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 Ik heb een ledentabel, met daarin een portaal met leden op hetzelfde adres (makkelijk voor clubblaadje). Deze gevens komen uit de eigen tabel. In dit portaal wordt echter ook de gegevens weergegeven van het eigen record. Is dit eruit te halen?? Quote Link to comment
0 rmw Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 Als elk record een uniek id heeft kan je de relatie waarop de portal is gebaseerd uitbreiden met een 'uniekID <> uniekID' relatie. rmw Quote Link to comment
0 harrem Posted October 7, 2007 Author Share Posted October 7, 2007 Na wat zoeken heb ik geen uniek nummer gemaakt, maar de roepnamen mogen niet overeekomen. Dus gelukt bedankt voor de tip Quote Link to comment
0 pjotter Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Een ledentabel zonder een uniek nummer? Ik zou dit er toch gewoon inmaken is altijd makkelijk en bijna noodzakelijk bij uitbreiding lijkt mij. Quote Link to comment
0 harrem Posted October 8, 2007 Author Share Posted October 8, 2007 Heb ik maar gedaan, ik denk ook dat het beter is. bedankt Quote Link to comment
0 hiker Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Als uniek nummer kan ook de postcode+huisnummer gebruikt worden. Dat is handig bij het bezorgen van het clubblaadje. Quote Link to comment
0 JeanWM Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Als uniek nummer kan ook de postcode+huisnummer gebruikt worden. Dat gaat wel een nummer geven, maar zal nooit uniek blijven. Not one snowball chance in hell = nieuwe Peninsula studentenkreet voor zo'n zaken Quote Link to comment
0 hbrendel Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 En wat als het lid verhuist? Quote Link to comment
0 BDK Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 och, als de ID’s maar uniek zijn toch? ID’s in de vorm van unieke roepnamen zijn dan dus ook goed. sterker nog, ze zijn beter. niet voor de maker natuurlijk (veel meer werk) maar t is een stuk makkelijker voor de gebruiker... Quote Link to comment
0 hbrendel Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Als je de uniciteit maar garandeert. Niet gebaseerd dus op naam (namen kunnen vaker voorkomen), adres (mensen kunnen verhuizen), en niet wijzigbaar. Het beste is ze ook niet in beeld te brengen, en het opbouwen van relaties achter de schermen te laten plaatsvinden. Denk er ook aan wat er gebeurt als de database met de jaren in omvang toeneemt, en andere en meerdere mensen invoer gaan plegen. Conclusie: De enige optie is een nummer, seriële auto-enter, niet-wijzigen, validatie: strict numeriek, niet-leeg, unieke waarde. Quote Link to comment
Question
harrem
Ik heb een ledentabel, met daarin een portaal met leden op hetzelfde adres (makkelijk voor clubblaadje). Deze gevens komen uit de eigen tabel. In dit portaal wordt echter ook de gegevens weergegeven van het eigen record. Is dit eruit te halen??
9 answers to this question
Recommended Posts