Wij gebruiken al geruime tijd Filmaker en zijn hier zeer tevreden over. Het systeem wordt hier gebruikt als orderafhandelingssysteem. We werken op dit moment met FM 6.
In het nieuwe jaar is besloten om een aantal aanpassingen te doen zodat het systeem nog gebruiksvriendelijker wordt.
We lopen bij de aanpassing tegen een klein probleem aan.
In sommige gevallen wordt er een totaal overzicht verzonden met daarin de openstaande orders/facturen. Voorheen werd hierin het bedrag van de orders weergegeven en opgeteld. Dit gebeurde d.m.v een portal. Hierdoor wordt het een tabel met inhoud.
Hierbij werden de administratiekosten niet meegerekend. Dit is dus verwarrend. Nu heb ik hier een oplossing voor bedacht zodat het juiste bedrag, incl. eventuele administratiekosten wel weergegeven wordt.
Het moet er ongeveer zo uit zien.
Als Aantal dagen overtijd >= 15 dan Totaal rekening overzicht
Als Aantal dagen overtijd >30 dan Totaal aanmaning
Question
floris
Wij gebruiken al geruime tijd Filmaker en zijn hier zeer tevreden over. Het systeem wordt hier gebruikt als orderafhandelingssysteem. We werken op dit moment met FM 6.
In het nieuwe jaar is besloten om een aantal aanpassingen te doen zodat het systeem nog gebruiksvriendelijker wordt.
We lopen bij de aanpassing tegen een klein probleem aan.
In sommige gevallen wordt er een totaal overzicht verzonden met daarin de openstaande orders/facturen. Voorheen werd hierin het bedrag van de orders weergegeven en opgeteld. Dit gebeurde d.m.v een portal. Hierdoor wordt het een tabel met inhoud.
Hierbij werden de administratiekosten niet meegerekend. Dit is dus verwarrend. Nu heb ik hier een oplossing voor bedacht zodat het juiste bedrag, incl. eventuele administratiekosten wel weergegeven wordt.
Het moet er ongeveer zo uit zien.
Als Aantal dagen overtijd >= 15 dan Totaal rekening overzicht
Als Aantal dagen overtijd >30 dan Totaal aanmaning
Anders Totaal factuur
Ik heb dit als volgt geprobeerd:
Case( Aantal dagen overtijd >= 15 ; Totaal rekening overzicht ; Aantal dagen overtijd >30 ; Totaal aanmaning ; Totaal factuur )
Hier geeft hij echter een leeg veld en er gebeurt verder niets.
Wie kan mij hiermee verder helpen?
11 answers to this question
Recommended Posts