Ga naar inhoud
  • 0

filemaker server 9 en filemaker server 5.5 op 1 machine


Bruno

Vraag

Is het mogelijk om filemaker server 9 en filemaker server 5.5 op 1 machine te laten draaien.

De gegevens onder 5.5 moeten, zoals nu, verder blijven werken onder een fm 6 client en de gegevens onder 9 moeten dan kunnen geopend worden met een fm 9 client.

Kwestie van een tijdje dubbel te draaien alvorens definitief over te schakelen op de nieuwe database.

 

Wat is het antwoord van de kenners ?

Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Toch wel. Gebruik VMware.

FileMaker zal misschien anders verkondigen. Maar het werkt wel.

 

In het kort: je download een demo versie van vmware ( osx of win ), ik ga ervan uit dat je server een Windows machine of een een OS X machine met Intel CPU is.

Installeer met die vmware demo een Windows 2000 Professional, en kies als configuratie "bridged".

Met de bridged ethernet configuratie kan je 2 keer IP poort 5900 ter beschikking maken, weliswaar telkens op een ander IP adres.

 

Installeer de 5.5 server onder vmware, en de nieuwe server "in 't echt".

Omgekeerd zal niet gaan, tenzij je minstens XP onder vmware installeert.

 

Met een demo van vmware kan je 30 dagen verder. Zou genoeg moeten zijn als testperiode. Als het niet genoeg is kan je overschakelen op de server versie. Die is gratis.

Link naar reactie
  • 0
FileMaker zal misschien anders verkondigen. Maar het werkt wel.

We leren bij - elke dag - maar blijven ook graag voorzichtig. Is dit FileMaker-ondersteund? Wat als er iets zou mislopen? Dat zou al een goede vraag kunnen zijn aan Mter Backx op de FM Summit. Ik dacht dat Citrix ondersteund is, 2X niet. Toch werkt 2X even goed als Citrix.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad moeilijk uit te vissen waar de aansprakelijkheden beginnen en eindigen.

 

Als FileMaker claimt dat FileMaker Pro 9 client compatible is met Leopard, en ik loop de muren op i.v.m. window focus bugs, en kan daardoor niet goed mijn werk doen - ik geloof niet dat ik moet afkomen bij FileMaker om een schadevergoeding te eisen.

 

Ik denk eerder dat ze bij FileMaker aan het opzoeken zijn wat VMware exact is. Voorlopig hebben ze maar nee gezegd.

Rare jongens, die Romeinen.

Ik wou dat ze even voorzichtig met uitspraken over OS X waren, en wat beter zouden samenwerken met de programmeurs van Apple. We wachten nu 5 maanden op bug fixes i.v.m. Leopard. Dit terwijl FileMaker en Apple op een steenworp van elkaar afliggen.

 

André, wat is 2X eigenlijk?

BTW, we zijn hier lichtjes off-topic aan het gaan, sorry Bruno.

 

Ik denk dat je op jezelf toegewezen bent om te oordelen of iets goed werkt of niet. Wat FileMaker zegt over dit soort zaken... sorry, maar ze zullen eerst terug wat geloofwaardigheid moeten opbouwen voor ik daar terug rekening mee houd.

Link naar reactie
  • 0

Peter, ik dacht hetzelfde wat jij hier beweert (en ik twijfel niet aan je stelling).

 

Ik heb een vrij goede deal verkregen met Dell voor het vervangen van een hele rits oude servers door één 42U.

Een niet te verwaarlozen winst dus.

 

Filemaker krijg ik niet aan de praat, Sentences loopt wel. :evil:

Maar het komt misschien omdat ik Win 2000 vervangen heb door 2003.....

 

Dus volgens jou zou het onder Win2K kunnen werken....

 

Zal ik even proberen.

Feit is dat het onder 'normale' gebruik/opstelling van server/client niet werkt.

 

Back to the drawing table....

Link naar reactie
  • 0

@Jean:

We hebben Server 9 Advanced lopen in een test omgeving, niet met een zware workload maar als development omgeving ( 2 man ).

De host is een 2003 server met 2 GB RAM, maar wel 4 Xeons - qua CPU power een ferm beestje dus. De harde schijf is een 10.000 RPM SCSI.

We gebruiken VMware 2.0 beta.

De guests zijn respectievelijk een Windows XP Pro - 1 GB RAM - FMS9A, Windows XP Pro 256MB RAM, FileMaker Pro 9 - dit 2 x.

De host draait $, met een worker daemon voor de web hosting. Dit omdat XP Pro's web server niet ondersteund wordt door FMS9A.

Tot hiertoe alles OK. Het is niet iets waar ik direct 25 FileMaker clients aan zou hangen, maar als test server is het paradijselijk.

Vooral de snapshot functie is fantastisch.

Een 42U? Wat een monster zeg... :-)

 

@André:

Bedankt voor de tip. Ga ik eens naar kijken. XP Unlimited is ook zo'n interessant alternatief.

http://www.xpunlimited.com/demo.html

Link naar reactie
  • 0
@Jean:

Een 42U? Wat een monster zeg... :-)

 

Een beetje een resultaat van 'tooghangen' 8O

We hebben het absoluut niet gevraagd, maar wel gekregen (een gevolg van macho Mex's)

 

We draaien onder verschillende systemen.

Windows voor FileMaker en Sentences, met allemaal Dual-Core en 2 G RAM

De webserver draait met servlet Tomcat.

Daarnaast hebben we nog nodig als platform:

Linux

Solaris

IBM iSeries

IBM pSeries

 

Het is nu uitvissen wie welke taal spreekt en wie welk dialect en wie een vertaalwoordenboek nodig heeft en tussen wie een familievete heerst.

 

Maar je hebt gelijk, door FM in totaliteit terug onder Win2K te brengen lukt het.

Maar het is wel, naar mijn mening, een beteke traagskes.

Ik ga toch nog eens proberen het aan de praat te krijgen onder 2003.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...