Ga naar inhoud
  • 0

IWP Global field


andries

Vraag

Ik probeer een IWP toepassing te maken waarbij de login zal gebeuren met een globaal veld. Alles werkt perfect, behalve als twee mensen tegelijk willen inloggen. De laatste persoon krijgt dan standaard de opmerking dat het record in al gebruik is.

 

Ik dacht echter dat globale velden specifiek waren voor een sessie, en dat het dan dus wel zou werken... Heeft iemand hiervoor een oplossing?

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Globals zijn op zichzelf OK in IWP, maar IWP zelf… da's iets anders.

Probeer op het einde van elk script een commit script stap uit te voeren, het lijkt me dat je doodgewone record locking problemen tegenkomt.

 

Als de IWP applicatie niet super-veilig moet draaien, kan je overwegen om een record aan te maken per login. Dan kan je nooit record locking problemen krijgen. Die records kan je dan nog eens access privileges op record level toekennen, om het wat minder onveilig te maken.

 

Ik heb me een paar keer gewaagd aan IWP projecten, maar zodra die dingen wat complexer worden, of als je wat intensiever verkeer op je site krijgt ( 5 man is al genoeg ) dan loopt het helemaal mis. Zelfs de server loopt dan kans om plat te gaan. Niet echt mijn favoriete technologie, IWP. Ziet er goed uit, maar industrial strength = 0,0.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Het probleem ligt hem er in als twee mensen tegelijkertijd hun account of paswoord willen invoeren, ze stoten op de opmerking dat de record in gebruik is. Op zich heeft het probleem nog niets met scripts te maken.

 

Ik heb zelf een kleine test gedaan, en een bestand gemaakt bestaande uit 1 tabel, met daarin 1 global en die op een server geplaatst. Als ik de file via een Client open en via IWP is er geen probleem. Ik kan zowel mijn veld activeren in de client sessie als in de IWP sessie (tegelijkertijd). Het probleem is als ik een tweede IWP sessie open. Dan krijg ik weer de melding dat de record in gebruik is... zou dit een bug kunnen zijn in FM?

 

Op zich kan het probleem idd omzeild worden door gebruik te maken van een session table, maar het zou eigenlijk niet moeten. Hoewel die session table dan weer kan gebruikt worden als log file om de logins te monitoren.

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

Opgelost...

 

in het startupscript de volgende stappen toevoegen en het werkt wel (zoals Peter zei: Commit Records..., maar ik snap dat niet zo goed...). Ik weet niet waarom het nu wel werkt, maar moest iemand hier meer uitleg over kunnen geven, graag...

 

 

Go to Layout [ “Test” ] 

Set Field [ Test::g_testveld; "" ] 

Commit Records/Requests [ Skip data entry validation; No dialog ] 

Go to Field [ Test::g_testveld ] [ Select/perform ] 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...