Ga naar inhoud
  • 0

datumreeks selecteren


wimck

Vraag

Toch nog weer een uitdaging waar ik geen onderwerp of uitleg over kan vinden en waar ik dus niet uit kom.

 

Ik voer records in op datum.

Via zoeken kan ik een periode selecteren door begin en einddatum te scheiden met twee puntjes. Werkt prima maar hoe kan ik dat via een script regelen met invoer van begin en einddatum?

 

Verwijzing naar een voorbeeld is natuurlijk ook prima

 

Vooropgesteld dat ik geen programmeur ben lukt het mij vrij aardig om een redelijk functionerende database te bouwen.

Dit was echter nooit en te nimmer gelukt zonder dit forum.

Dank daarvoor!!

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zegt

 

Via zoeken kan ik een periode selecteren door begin en einddatum te scheiden met twee puntjes. Werkt prima maar hoe kan ik dat via een script regelen met invoer van begin en einddatum?

 

Dat houdt in dat je 2 velden maakt die de begin- en einddatum voorstellen. Je kan die velden (globals) bijvoorbeeld laten invullen via een script dmv de dialoogvenster-scriptstap.

Link naar reactie
  • 0

Ja maar als je een range wilt, dan moet je dus een begin van die range hebben en het einde. En dat is dus MyBeginDate en MyEndDate. En dit kunnen velden zijn, of je kunt ze "hardcoded" opschrijven. Dan wordt het bijvoorbeeld:

 

Set Field [ "14/02/2008..20/04/2008" ] 

 

Dit zal dan al de datums teruggeven tussen 14 februari en 20 april, beide van dit jaar. Het lijkt mij alleen raar om dit zo in een script te zetten.

 

Ik ging er vanuit dat je ergens velden had die dus het begin van de range zouden aanduiden en het einde.

Link naar reactie
  • 0
Ja maar als je een range wilt, dan moet je dus een begin van die range hebben en het einde. En dat is dus MyBeginDate en MyEndDate. En dit kunnen velden zijn, of je kunt ze "hardcoded" opschrijven. Dan wordt het bijvoorbeeld:

 

Set Field [ "14/02/2008..20/04/2008" ] 

 

Hardcoded is niet slim want dan pin je je vast in de tijd. En ik ga er vanuit dat je databank dynamische gegevens bevat. Je wil toch niet altijd zoeken op die periode? Vandaar de raad:

Maak twee globale velden aan en vul die met de begin- en einddatum. Dat vullen kan vanuit de databank door de velden op een layout te zetten en daar de data in te tikken, of toon een dialoogvenster en vraag naar de data.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...