Ga naar inhoud
  • 0

tellen checkboxen


pjotter

Vraag

Voor de voetbal poule (zie andere vraag daarover) wil ik de chechboxen optellen. Nu heb ik op het forum gekeken maar niet de oplossing gevonden die ik zoek. Ik wil echt het aantal kruisjes optellen. Ik heb een plaatje bijgevoegd. Duidelijk is te zien dat er 4 kruisjes zijn. Deze checkboxen worden automatisch ingevuld vanuit 8 velden. Doordat men dubbelen namen kan invullen krijg je dus meerdere malen bv zwi te zien maar dmv de opmaak naar checkboxen ziet het onderste voorbeeld er uit zoals de bovenste. Er zijn dus 4 verschillende landen ingevuld. Ik zoek dus iets wat aangeeft dat er 4 checkboxen zijn aangekruist.

5a758dc8bb076_Afbeelding3.png.52f0ff5949660392aa362501535aec91.png

aangepast door Gast
Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Helaas niet :(

Dit levert gewoon 8 op omdat er 8 x iets is ingevuld in het veld.

Het veld is gewoon een veld waar ik weergeef wat de 8 velden bevatten door: veld1 & ¶ & veld2 & ¶ enz

Ik zoek echt het aantal unieke waardes in het veld en ik dacht dit te doen met de checkboxen en die dan te tellen.

Link naar reactie
  • 0

Sorry, ik had het niet onmiddellijk door dat je dubbels had en alleen de unieke waarden wou tellen. Inloggen om de afbeeldingen te bekijken is een goeie gewoonte...

 

Een andere benadering, zonder custom functions, is een tabel te maken met die unieke waarden als sleutelvelden.

Maak vervolgens een relatie van je aankruisvakjes-veld naar dat sleutelveld, en gebruik Count() om te weten hoveel unieke waarden je hebt.

 

Jeroen's oplossing is zeker de beste, maar niet voor die arme bloedjes van FileMaker gebruikers die het met een gewone FileMaker Pro moeten stellen. Daar kan je immers geen custom functies mee maken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...