Ga naar inhoud
  • 0

zoeken met toetsaanslag


Jnicky01

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoals jij beschrijft kan het niet.

 

Wel kan je de inhoud van een veld in een waardelijst zetten en die lijst met 'aanvulling' gebruiken in een zoek layout.

 

Bij het invullen van je zoekcriterium wordt dan bij elke toetsaanslag de lijst met mogelijkheden verkleint. Na keuze kan je dan de zoek opdracht uitvoeren en naar de kaartlayout gaan.

 

HTH

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor je antwoord.

 

Bestaat er ook geen mogelijkheid om hier een script voor te schrijven ?

Het probleem is dat ik een vrij lange lijst van procedures wil laten doorzoek, het zou dus echt wel heel leuk zijn dat er bij elke toetsaanslag gefilterd kan worden dat het gezochte op het scherm verschijnt.

Anders vrees ik dat ik een cursus access moet gaan volgen.

Link naar reactie
  • 0

Anders vrees ik dat ik een cursus access moet gaan volgen.

Inderdaad voor acces zou ik inderdaad een cursus volgen misschien wel meerderen om ook acces echt te kunnen gebruiken. (lukt niet met een cursus ben ik bang). Om filemaker te begrijpen zul je toch echt de help file moeten inkijken en wat tijd daar in steken :D

 

PS AvD van harte met de nieuwe mijlpaal 3000!

Link naar reactie
  • 0
Ik zou graag willen zoeken in een lijst weergave van filemaker.

De bedoeling is echter dan deze lijst gereduceerd word bij elke toetsaanslag. Hoe kan dit ?

Achteraf wil ik het gevonden record dan in een formulierweerga kunnen bewerken, maar ik kan dit blijkbaar niet selecteren.

Hoe kan ik dit opvangen ?

Toch maar de FileMaker cursus, dan!

Vervang je list view door een portal. Pas daarop portal filtering toe vanuit een global. Zet op elke portal row een GTRR record button die verwijst naar de form view. Dat is alles.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik vaak doe is met gebruik van EventScript of DoScript een script aanroepen met de volgende scriptstappen:

 

Commit Records/Requests

Go to Field [ PortalFilter::Filter ]

 

Op deze manier simuleer je een beetje wat FusionReactor doet voor portalfiltering.

 

Heb je wel eventscript of doscript voor nodig. Het voorbeeldje dat ik hierbij post ( is heel snel in elkaar gestoken ) werkt met eventscript.

 

Veel plezier

PortalFilter.fp7

Link naar reactie
  • 0
Ik zou graag willen zoeken in een lijst weergave van filemaker.

De bedoeling is echter dan deze lijst gereduceerd word bij elke toetsaanslag. Hoe kan dit ?

Achteraf wil ik het gevonden record dan in een formulierweerga kunnen bewerken, maar ik kan dit blijkbaar niet selecteren.

Hoe kan ik dit opvangen ?

 

Zoals jij het beschrijft, kan het een heel klein beetje...

 

Als je Automatisch aanvullen aanzet bij een invoerlijst, dan lijkt het hier een beetje op.

Zodra je een veld intikt waarin een invoerlijst zit, zie je die lijst korter worden, aangevuld met records die aan jouw invoer voldoen.

Maar.... bij erg lange invoerlijsten wordt dat me toch traag, zeg...

Zelfs bij het invoeren zonder dat je de invoerlijst op je scherm ziet staan, slaat Filemaker als een razende aan het zoeken.

 

Traag, dus vaak onwerkbaar.

Niet altijd, het hangt af van de lengte van jouw lijst.

 

Kijk maar of het wat is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...