rickel Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een factuur/brief te printen in PDF formaat waarvan de titel bijv. Factuur-- automatisch kan worden opgeslagen naar het Desktop of en bepaalde map in FMP 9A? Zo ja, hoe maak ik die script? Quote
0 andries Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Hier vind je al de informatie: http://www.filemaker.com/help/Script-Steps69.html Het enige wat ik vind dat niet goed gedocumenteerd is is het volgende: als je een variabel pad (of bestandsnaam) wil creëeren waar je je pdf bestanden wil bewaren, moet je dit eerst doen met behulp van de Set Variable [ $path ; <> ] script stap, om dan deze $path te gebruiken in de script stap Save As PDF. De script stap Save As PDF laat niet toe om "on the fly" een pad te berekenen. Bijvoorbeeld: Set Variable [ $filename; Value:TABEL::VELDNAAM & ".pdf" ] Set Variable [ $path; Value:Get ( DesktopPath ) & $filename ] Save Records as PDF [ File Name: “$path”; Records being browsed ] groetjes Andries Quote
0 Rony Rabijns Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 Ook goed opletten op welk platform je bezig bent (filemac of filewin). Zo niet krijg je foutmeldingen als zou de schijf vol zijn of niet genoeg rechten hebben. Quote
0 rickel Posted November 21, 2008 Author Posted November 21, 2008 Andries, hartelijk dank. Na wat gepuzzel ben ik eruit gekomen. Het werkt uitstekend! Rony: Ik werk zelf op een mac en zou graag willen weten hoe ik dit kan afvangen als ik het progje op een windows versie gebruik? Ook via set variable? Quote
0 Durk Posted November 27, 2008 Posted November 27, 2008 Met Get(SystemVersion) kun je je script uit laten zoeken of je filewin of filemac moet hebben. Quote
0 rickel Posted November 27, 2008 Author Posted November 27, 2008 Ik weet hoe ik met Filemaker kan achterhalen op welk OS deze werkzaam is. Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest met mijn vraag. Dus probeer ik het op deze manier. Hoe kan ik in een script voorkomen dat ik voorgestelde foutmeldingen die Rony krijg als de FMP applicatie op een windowsmachine werkt. Dus welke functie en welke invulling van deze functie moet ik toepassen! Quote
0 tackenco Posted November 27, 2008 Posted November 27, 2008 Met Get(SystemVersion) kun je je script uit laten zoeken of je filewin of filemac moet hebben. Das helemaal niet nodig, je kunt alle opties gewoon onder elkaar zetten. lukt de eerste niet kijkt filemaker automatisch naar de tweede enzovoort. Groet, Niels Quote
Question
rickel
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een factuur/brief te printen in PDF formaat waarvan de titel bijv. Factuur-- automatisch kan worden opgeslagen naar het Desktop of en bepaalde map in FMP 9A? Zo ja, hoe maak ik die script?
6 answers to this question
Recommended Posts