Jump to content
  • 0

PDF files maken met Runtime

marcelboot

Question

Posted

Ik heb een script, dat oa een pdf file maakt op het bureaublad. Dit scriptstapje werkt niet als ik het in de runtime versie draai.

Ligt dat aan mij of is het geheel niet mogelijk??

hoor graag van één uwer

marcel

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Pdf-bestanden maken vanuit een runtime is helaas niet mogelijk. Kun je oplossen door een pdf-printer te installeren. (pdf-creator; cutepdf; ...)

• 0
Posted

Jullie zijn vroeg op, zeg... zei ons vader en die heeft al gouden tanden. :P

Het komt omdat de Adobe licentie van de ingebouwde FileMaker PDF engine niet uitgebreid genoeg is. Developers hebben immers het recht om de runtime onbeperkt te installeren, en dat wil Adobe niet.

Je kan er ook rond door de PrinterSwitch plug-in te installeren. De naam van dat ding zegt het wel niet, maar er zit ook een PDF engine in.

En er bestaat een developer licentie van de PrinterSwitch plug-in.

Voor de Mac bestaat die ook ( ik zie Marcel dat je een kanjer van een Apple logo gebruikt als avatar, dus dat zal wel iets willen zeggen zekers ), maar daar is het veel minder nodig.

Vanaf FileMaker Pro 10 kan je op de Mac eveneens je printerkeuze stockeren in een script. Zo moet het mogelijk zijn om naar PDF te printen via de ingebouwde OS X "preview" driver.

Hopelijk helpt je dit ook wat.

• 0
Posted
Jullie zijn vroeg op, zeg... zei ons vader en die heeft al gouden tanden. :P

Dit lijkt alleen maar zo, omdat je server blijkbaar een uurtje achterloopt. :wink:

• 0
Posted

Zomertijd of niet, ik zat inderdaad aan het ontbijt al op het forum te neuzen naar mijn probleempje. Inmiddels is de oplossing al werkend.

Peter, het gaat inderdaad om een windoos omgeving. Mac heeft dat ingebakken.

Mooie dag allen

marcel